Wp Header Logo 58.png

توصیه‌های رئیس اورژانس کرمان به مردم در خصوص آلودگی هوا

محبوبه السادات هاشمی:

رییس اورژانس استان کرمان با اشاره به پدیده گرد و غبار و آلودگی هوای کرمان گفت: کسانی که بیماری‌های چشمی، تنفسی، قلبی و ریوی دارند از حضور در اجتماع و فضای باز خودداری کنند.
سیدمحمد صابری امروز در گفت‌وگو با گفتارنو در خصوص آلودگی هوا بیان داشت: آلودگی هوا که بیش از نیمی از شمال استان کرمان را به طور جدی فراگرفته که از دیشب ساعت ۱۰ شروع شده و بر طبق پیش‌بینی‌ها تا اواخر امروز این آلودگی جريان دارد.
وی افزود: با توجه به آلودگی هوا از شهروندان می‌خواهم که به جز در موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند درب و پنجره منازل به طور کامل بسته باشد تا هوای آلوده وارد منازل نشود.
صابری یادآور شد: خانم‌های باردار و کودکان از حضور در فضای باز پرهیز کنند مخصوصا امروز که روز جمعه است ممکن هست خانواده‌ها تصمیم داشته باشند به طبیعت و مکان‌های تفریحی بروند که توصیه می‌شود در منزل بمانند و از حضور در حاشیه شهر و مناطق ییلاقی خودداری کنند.
وی خاطرنشان ساخت: به شهروندان توصیه می‌شود اگر بنابر ضرورت در فضای آزاد حضور دارند بهتر است از ماسک‌های چند لایه استفاده کنند و یا دستمال و پارچه‌های مرطوب جلوی دهان و بینی خود بگیرند تا هوای آلوده کمتر وارد ریه‌ها شود.
رییس اورژانس استان کرمان تصریح کرد: همشهریان عزیز اگر با مشکلات تنفسی حساسیت‌های ریوی یا چشمی مواجه شدند حتما شماره‌های اورژانس را به خاطر داشته باشند تا مشاوره‌های تلفنی دریافت کنند
و در صورت وجود مشکلات جدی‌تر به مراکز درمانی مراجعه نمایند.
وی افزود: با توجه به آلودگی هوایی که وجود دارد و خصوصا امروز که جمعه است و ترددها در جاده‌ها برای تفریح زیاد است به دلیل وجود ریزگردها و کاهش دید افقی بهتر است رانندگان عزیز حتما با چراغ روشن حرکت کنند و متوجه عابرین پیاده‌ای که از عرض جاده‌ها و معابر در حال حرکت هستند باشند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم و با سرعت مطمئنه و کمتر از این سرعت در جاده‌ها حرکت نمایند.همچنین عابرین پیلده نیز با لباس روشن و توجه کامل از معابر و عرض جاده‌ها عبور کنند.

 

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *