چهل و پنجمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج ۲۰۲۴ امروز در بوداپست مجارستان پیگیری می شود.

المپیاد جهانی شطرنج؛ پیروزی ایران بر ویتنام و صعود به رده دوم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، نتایج دور هفتم مسابقات به این شرح است: 
مردان: 
ایران ۲.۵ – ۱.۵ ویتنام 
در تیم ایران پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی و بردیا دانشور به تساوی رسیدند و پویا ایدنی برنده شد.
تیم ایران پیش از این ۳.۵ – ۰.۵ تیم‌های کانادا و مالزی و ۳ – ۱ تیم‌های دانمارک و پرتغال و ۲.۵ – ۱.۵ تیم نروژ را شکست داد و برابر تیم گرجستان به تساوی ۲ – ۲ رسید. تیم ایران امروز با تیم هند مسابقه می‌دهد.
تیم هند با ۱۴ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم ایران با ۱۳ امتیاز به رده دوم جهش کرد. تیم‌های ازبکستان و مجارستان با ۱۲ امتیاز سوم و چهارم هستند.

زنان: 
ایران ۲ – ۲ صربستان 
در تیم ایران طناز ازلی و مبینا علی نسب مغلوب شدند و ستایش کریمی و پروا بهزاد نظیف به پیروزی رسیدند. وصال حامدی نیا استراحت کرد.
تیم ایران پیش از این ۴ – ۰ تیم‌های شیلی و قبرس، ۳.۵ – ۰.۵ تیم اندونزی و السالوادور را برد و ۱.۵ – ۲.۵ مغلوب ترکیه و ۱ – ۳ مغلوب فرانسه شد. تیم ایران امروز به مصاف تیم یونان می‌رود.
تیم هند با ۱۴ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های لهستان، قزاقستان و فرانسه با ۱۲ امتیاز دوم تا چهارم هستند. تیم بانوان ایران با ۹ امتیاز و امتیازشکنی بهتر به رده ۲۹ نزول کرد.

دوره قبل در سال ۲۰۲۱ که به صورت برخط و به میزبانی چین برگزار شد، در بخش مردان تیم روسیه به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های آمریکا و چین دوم و سوم شدند.

در تاریخ المپیاد شطرنج که از سال ۱۹۲۴ سابقه برگزاری دارد، در بخش مردان تیم روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با ۲۵ قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و ۳ سومی رکورددار است و آمریکا با ۶ قهرمانی و ۷ نایب قهرمانی و ۹ سومی در رده دوم و مجارستان با ۵ قهرمانی ۸ نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده سوم قرار دارند. تیم ارمنستان ۳ بار، اوکراین و چین ۲ بار و تیم‌های صربستان (با احتساب نتایج یوگسلاوی سابق)، آلمان (با احتساب نتایج آلمان شرقی و غربی سابق) و لهستان یک بار قهرمان شده اند.

در بخش زنان روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با ۱۵ قهرمانی ۵ نایب قهرمانی و ۳ سومی رکورددار است و چین با ۶ قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و سومی در رده دوم و گرجستان با ۴ قهرمانی یک نایب قهرمانی و ۳ سومی در رده سوم قرار دارند.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *