استودیوی توسعهدهنده بازی Warhammer 40K: Space Marine 2 معتقد است که عناوین AAA برای موفقیت در آینده باید روی یک چیز متمرکز باشند و از تلاش برای قرار دادن محتوای مختلف و بیش از حد دست بردارند.
پس از انتشار موفقیتآمیز Warhammer 40K: Space Marine 2 در ماه گذشته، استودیوی Saber Interactive از احتمال ساخت بسته الحاقی و دنباله بازی خبر داد. این سازنده قبلاً در مورد المانهایی که منجر به این موفقیت شد، اعلام کرد که تمرکز بر گیمپلی قدیمی و سرگرمکننده برای تجربه Space Marine 2 اهمیت بالایی دارد.
این استودیو در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از تولیدات مدرن AAA نمیتوانند سرگرمی را به خوبی به تصویر بکشند، اظهار داشت که این بازیها در دام مقیاس بزرگ و بیش از حد قرار میگیرند. رسانه IGN در مصاحبه با تیم ویلیتس (Tim Willits)، مدیر استودیوی Saber Interactive، صحبتهای اخیر Epic Games پیرامون شکست بازیهای پرهزینه AAA را مورد بحث قرار داد.
بر کسی پوشیده نیست که برخی از بازیهای بزرگ امسال، از جمله Suicide Squad، Concord و Star Wars Outlaws نتوانستهاند انتظارات را برآورده کنند. با این حال، طبق گفته مدیر Saber Interactive، چرخههای توسعه طولانی مدت عناوین مدرن لزوماً باعث شکست این بازیها نمیشوند.
تیم ویلیتس بیان میکند که امروزه بسیاری از پروژهها از عدم تمرکز رنج میبرند. او میگوید توسعهدهندگان بازیهای خود را با محتوای زیاد در انواع مختلف پر میکنند تا برای طیف گستردهای از بازیکنان جذاب باشد. او همچنین استدلال میکند که این رویکرد منجر به انتشار بازیهایی میشود که در هیچ زمینه خاصی برتری ندارند.
بازی Space Marine 2 رویکردی مخالف را در پیش گرفت و در نهایت مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. در حالی که برخی گیمپلی بازی را کمی سادهتر میدانند، اما کسانی که از آن لذت میبردند سریعاً جذب این تجربه شدند. تیم ویلیتس همچنین خاطرنشان کرد که بازیهایی که توسط ترندهای قدیمی به ظاهر عقب میمانند، در صورتی که از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، همچنان میتوانند عملکرد خوبی را ارائه دهند. او همچنین به طرفداران بینش بیشتری در مورد فلسفه طراحی تیم داد که برای موفقیت Space Marine 2 بسیار مهم بود.
بازی Warhammer 40K: Space Marine 2 هماکنون بر روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در دسترس است.
source