سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص خبر مشخص نبودن فرآیند استرداد بلیت توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا جعفر یازرلو در پاسخ به بیان برخی مطالب مبنی بر الزام شرکتهای هواپیمایی به استرداد مبلغ بلیت پروازهای باطل شده تا پایان روز ۱۷ مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران، مشخص نبودن فرآیند استرداد هزینه بلیت ها، ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاینها و اختلاف بر سر فرآیندهای استرداد، گفت: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاهها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها بعنوان اولویتهای سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.
وی افزود: برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملا آشنا بوده و شرایط فورس ماژور بوجود آمده نیز، نظیر آنچه در عملیات صادق ۱ اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویههای بینالمللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه بلیت توسط مسافر برای شرکتهای هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجام دهی به عملکرد هر یک از شرکتهای هواپیمایی و تامین انتظارات مسافران بوده است.
به گفته وی آنچه که در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است مدت زمان لازم برای اعمال فرایند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی قطعا اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.
انتهای پیام
source