وی در ادامه خاطرنشان کرد: من شیخ فتحی یکن را در شرایط شدت و سختی دیدم که چگونه در میدان ایستاد. در شرایطی که اوج فتنهگری صهیونیستها و آمریکاییها در لبنان بود. حتما شما هم در آن شرایط در کنار بزرگانی مانند فتحی یکن بودید و ایستادگی کردید که این جای قدردانی دارد.
شیبانی با بیان این که تجربه سالهای گذشته این روزها خیلی به کار میآید و ما نیازمند استفاده از تجربیات گذشته در مقابله با خطرات و استفاده از فرصتها هستیم، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در کنار استفاده از ابزار جنگی و فشار بر محور مقاومت، پیوستهای اعلامی و اجتماعی هم دارد که ما به این قسمت، جنگ نرم میگوییم. دشمن بر جنگ نرم، بیش از جنگ سخت حساب میکند.
وی اظهار داشت: ما هیچ نگرانی از جنگ سخت نداریم. وضعیت برادران شما در جبهه وضعیت خوب و قابل اعتمادی است. نحوه عملکرد مجاهدان، وضعیت دشمن را تحت تأثیر قرار داده است. در تاریخ رژیمصهیونیستی سابقه ندارد که باران موشک روی تلآویو بریزد و یا در جبههای پیشروی کند و با این مانع سنگین رو بهرو شود.
نماینده وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا تاکیدکرد که من اینجا مستقر شدم تا اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود در کنار شما و مقاومت عزیز و همپیمانان مقاومت ایستاده است. دل و قلب و فکر و نگاه مقام معظم رهبری به سوی لبنان و فلسطین است و دائما برای پیروزی شما دعا میکند. حضرت آقا بعد از شهادت آقای سید خود را صاحب عزا می دانند و به همین مناسبت مجلس عزا برگزار کردند و قبل از آن نیز نماز جمعه را خود به جای آوردند که جزء نوادر است. این در حالی است رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که مسئولان ایرانی را هم ترور خواهد کرد. تقریبا پنج ساعت مقام معظم رهبری در یک مکان مشخص استقرار پیداکردند و رژیم صهیونیستی را به تحدی کشاندند. این اقدام را بسیاری، “وعده صادق 3” ایرانی میدانند.
وی با بیان این که در وعده صادق 2 ایران حدود 210 موشک را به سوی سرزمینهای اشغالی پرتاب کرد که حدود 160 موشک به هدف خورد، به فشارهای دولتهای عربی برای ممانعت از این حمله اشاره کرد و آنها وکیل مدافع اسرائیل در منطقه خواند که بیش از آمریکاییها برای ممانعت از انجام این حمله از سوی ایران اصرار داشتند.
در ادامه سید محمدرضا مرتضوی، معاون بینالملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: ما از روز نخست با شیخ زهیر جعید در ارتباط بودیم و در جریانیم که برادران از روز اول در خط مقدم میدان حاضر بوده و در امور مختلف حمایت معنوی، مادی، بیانی، اعطای اموال خود، طبخ غذا و توزیع کالاهای بهداشتی و … فعالیت میکردند.
وی در ادامه با بیان این که ما در شورای عالی مجمع تقریب با برادران توافق کردیم که درکنار شما بایستیم، گفت: ما در مجمع تقریب در هر مسئلهای که شما مناسب بدانید در خدمتتان هستیم.
شیخ زهیر جعید، هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان نیز در ادامه این نشست با یادآوری وضعیت دشوار این کشور در سال 2006 گفت: پس از ترور رفیق حریری بسیاری از علما کشور را ترک کردند و کسانیکه باقی مانده بودند، تحت تأثیر موج مسائل مذهبی و طایفهای قرار گرفتند که کشور را فرا گرفته بود.
“شیخ زهیر جعید” افزود: طی سالهای 2005 و 2006 من به همراه شیخ عبدالناصر الجبری و شیخ قاضی الهنینی و الشیخ شریف، “انجمن جمعیتها و شخصیتهای بیروتی” را تأسیس کردیم و برادرانمان نیز در طرابلس مانند شیخ فتحی یکن و شیخ سعد هاشم، “جبهه عمل اسلامی” را تأسیس کردند.
وی خاطرنشان کرد: طی آن سالها حضور یک جنبش اسلامی اهل سنت که حامی مقاومت باشد، بسیار ضروری بود، زیرا در آن زمان تلاش بر این بود که اهل سنت را از فعالیتهای سیاسی، سوریه، حزب الله و ایران دور نگه دارند.
هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان گفت: حمایت ما از مقاومت و ایستادن در کنار آن و تبریک گفتن پیروزیهای مقاومت، باعث شد که مورد غضب برخی جریانها در لبنان قرار گرفته و تکفیر شویم، بهصورتی که پس از آن به خانه شیخ عبدالناصر در بقاع حمله شد.
شیخ جعید با اشاره به فعالیتها و تلاشهای مشترک جبهه عمل اسلامی و حزبالله برای مقابله با فتنههای مذهبی و قومی در لبنان گفت: کمیته مشترکی بین ما و حزبالله ایجاد شد که من از جانب جبهه عمل اسلامی رئیس این کمیته بودم و با شیخ عبدالمجید عمار بهعنوان نماینده حزبالله هر هفته دیدار میکردیم. این دیدارها به مدت 5 سال هر هفته ادامه یافت و پس از هر دیدار حزبالله و جبهه عمل به صورت مشترک بیانیه صادر میکردند.
وی افزود: دیدارهایی نیز با حضور دکتر فتحی یکن و سید حسن نصرالله برگزار شد. و همزمان با شدت گرفتن فتنههای مذهبی و قومیتی، در یکی از جلسات که با حضور سید برگزار شده بود، ایده نماز جماعت مشترک در میدان ریاض الصلح مطرح شد. در ابتدا نظر بر این بود که نماز در میدان ریاض الصلح برگزار شود که میدان هوداران 8مارس بود. اما دکتر فتحی یکن نظرش بر این بود که نماز مشترک در میدان شهدا برگزار شود.
شیخ جعید خاطرنشان کرد: فتحی یکن درباره دلیل این مسئله گفت که ترور رفیق حریری پروژهای بود که عاملان آن به دنبال ایجاد فتنه بین شیعیان و اهل سنت بودند. وی افزود که رفیق حریری در مسجد “محمدالامین” (ص) در میدان “الشهداء” دفن شده است و ما همانجا نماز مشترک میخوانیم زیرا این نماز باید نماد وحدت باشد؛ سید حسن نصرالله نیز با این مسئله موافقت کرد. نمازی که با مشارکت صدها هزار نفر برگزار شد و به فتنه پایان داد.
شیخ جعید با تأکید بر اینکه دلیل ورود حزبالله به این نبرد با هدف دفاع از فلسطین بود، خاطرنشان کرد که برخی جریانهای سیاسی به دنبال آن هستند که مانع از انتشار پیام حزبالله شوند؛ به صورتی که در یکی از موارد و در آغاز خروج مردم لبنان از مناطق جنوبی، شخصی که عکس یک شهید را روی شیشه جلویی خودرویش گذاشته بود، در طرابلس مورد حمله سلفیها قرار گرفت و آنها سعی کردند به خودروی او آسیب برسانند.
وی با تأکید بر اهمیت حمایتهای جمهوری اسلامی ایران در تثبیت خط مشی اسلامی وحدت بخش در لبنان افزود: با توجه به شرایط کنونی، همراهی و حمایت از حزب الله بسیار ضروری است و مردم در مناطقمان به چشم حزبالله به ما نگاه میکنند.
در ادامه شیخ عبدالقادر ترننی نیز در سخنانی کشتن زنان و کودکان در فلسطین و لبنان را نمونهای از طغیان و سرکشی و مطابق با سیاستی عنوان کرد که فرعون در زمان حضرت موسی(ع) اتخاذ کرده بود.
وی با بیان این که خداوند متعال ما را به وحدت دستور داده است، گفت: این وحدت به تشکیل امت واحدی منجر خواهد شد که یک رهبر و یک موضع و یک هدف دارد و ما باید برای بازگرداندن جایگاه امت واحد و موحدی که همه فرزندان امت را در بر بگیرد تلاش کنیم.
انتهای پیام/
source