Bloodborne یکی از عناوین انحصاری پلی استیشن ۴ است که هنوز برای نسل نهم یا رایانههای شخصی عرضه نشده، اما به نظر میرسد که به لطف پلی استیشن ۵ پرو، وضوح تصویر این بازی کمی بهبود یافته است.
طبق گزارشهای قبلی، پلی استیشن ۵ پرو دارای گزینه جدیدی با عنوان «بهبود کیفیت تصویر برای بازیهای پلی استیشن ۴» است که هدف آن افزایش وضوح برخی از عناوین کسنول نسل هشتمی سونی میباشد. بر اساس نظرات اولیه یکی از کاربران که قبل از عرضه رسمی به پلی استیشن ۵ پرو دسترسی داشته، Bloodborne از این ویژگی بهرهمند شده و یک افزایش جزئی در وضوح تصویر از طریق AI Upscaling را نشان میدهد. هنوز مشخص نیست که این بهبود تصویر، چیزی فراتر از Upscaling است یا خیر، اما به هرحال سونی تایید کرده که حالت Boost در پلی استیشن ۵ پرو عمدتاً بر بهبود وضوح تصویر برخی از بازیهای پلی استیشن ۴ تمرکز دارد.
در مقایسه اولیه که توسط این فرد به اشتراک گذاشته شده، او ادعا کرد که Bloodborne بهبود چشمگیری روی کنسول میان نسلی جدید سونی ندارد. در مقایسههای دقیقتر، اثر وضوح و شارپ شدن به لطف AI Upscaling قابل مشاهده است که باعث بهبودی جزئی در جلوههای بصری بازی شده. این مورد اگرچه تغییر شگرفی ایجاد نمیکند، اما وضوح بیشتری به بازی میبخشد. بازی Bloodborne بهطور پیشفرض در پلی استیشن ۴ با وضوح ۱۰۸۰p اجرا میشود و به نرخ فریم ۳۰ محدود است. اما بازی روی پلی استیشن ۴ دارای مشکلات توزیع فریم (Frame Pacing) ناپایدار است که باعث به وجود آمدن استاتر (Stuttering) میشود.
هنوز مشخص نیست که Upscaling مورد استفاده در این حالت دقیقاً از چه تکنولوژیای بهره میبرد. احتمال دارد از AMD Super Resolution که روی سختافزار AMD عمل میکند و امکان اجرا روی پلی استیشن ۵ را دارد استفاده شده باشد، یا این که سونی ممکن است فناوری اختصاصی Upscaling خود را با نام PSSR در این حالت به کار گرفته باشد.
با عرضه پلی استیشن ۵ پرو در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۷ آبان)، انتظار میرود مقایسههای دقیقتری ارائه شود تا تصاویر واضحتری از بهبودهای این کنسول برای عناوین قدیمیتر پلی استیشن ۴ مانند Bloodborne فراهم شود.
source