پس از اینکه سهگانه اصلی Mass Effect به اوج خود رسید، این سری با انتشار چهارمین نسخه، یعنی Mass Effect Andromeda به شدت سقوط کرد. این عنوان نقشآفرینی به دلیل تغییرات متعدد از جمله فقدان محتوای کافی در جهان بازی، انیمیشنهای بیروح شخصیتها و داستانی متوسط مورد انتقاد قرار گرفت. این موارد بهطور کلی انتظارات هواداران Mass Effect را به هیچ عنوان برآورده نکرد و واکنشهای منفی بسیاری را به دنبال داشت.
با این حال، جان اپلر (John Epler) از شرکت بایوور (BioWare) معتقد است که نقدهای منفی، تصویری دقیق از این اثر را ارائه نمیدهند و باور دارد که بازی بهتر از آنچه امتیازات نشان میدهند است. این موضوع بازتابدهنده این است که همه اعضای این استودیو دیدگاه بدبینانه نسبت به Mass Effect Andromeda ندارند و همچنان ارزشهای این بازی را میپذیرند.
جان اپلر در مصاحبه جدید خود اظهار داشت که Andromeda بازی بهتری نسبت به آنچه منتقدها به تصویر کشیدند بود، اما در عین حال معتقد است که این نقدها کاملاً بیپایه و اساس هم نبودهاند. برخی از انتقادات مانند باگها و مشکلات فنی، توسط بایوور بعد از انتشار بازی برطرف شدند، اما مشکلات اصلی گیمپلی همچنان به تجربه بازی آسیب میزنند.
جان همچنین توضیح داد که نسخهای از Dragon Age 4 نیز در همان زمان در دست توسعه بود که قرار بود مسیری مشابه جهان باز Andromeda را دنبال کند. در آخر، موج بازخوردهای منفی نسبت به Andromeda باعث شد تا بایوور این ایده را بهطور کامل کنار بگذارد. هواداران همچنین بر این باورند که بازخوردهای انتقادی و منفی نسبت به Andromeda میتواند تاثیر مثبتی بر نسخه بعدی Mass Effect داشته باشد و باعث بهبود آن شود.
source