ایسنا/خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت پروژه چهارخطه محور اهواز_ ملاثانی _ شوشتر را تشریح کرد.
رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازدید از محور اهواز _ملاثانی _ شوشتر اظهار کرد: طول محور اهواز_ ملاثانی _ شوشتر، حدود ۱۰۰ کیلومتر است که در قالب طرح ملی ویژه به اداره کل و شهرسازی استان ابلاغ شده است.
وی با اشاره به چهار خطه کردن این محور، افزود: محور ملاثانی به شوشتر به جز پل بند قیر به طور کامل چهار خطه شده است، مناقصه احداث پل بند قیر نیز با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان آماده برگزاری و انتخاب پیمانکار است. کل اعتبار ابلاغ شده برای محور اهواز – ملاثانی _ شوشتر در سال جاری، ۴۱ میلیارد تومان است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: پل بند قیر تا جاده مسجدسلیمان در این محور به صورت کامل چهار خطه شده و آسفالت آن نیز تکمیل شده و آماده بهرهبرداری است اما به دلیل اینکه پل بند قیر تکمیل نشده امکان بهرهبرداری از این پروژه فعلا مقدور نیست.
وی ادامه داد: در صورت ساخت و تکمیل پل بند قیر ساخت مسیر پلیس راه به پل بندقیر از مسیر جدید و چهارخطه افتتاح میشود و زیر بار ترافیک خواهد رفت. این محور یکی از پرترافیکترین و حادثهسازترین محورهای ارتباطی استان است. همچنین از نظر مباحث پدافند غیرعامل برای ارتباط مرکز استان با نقاط مرکزی استان بسیار حائز اهمیت است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اهمیت این محور و ضرورت چهار خطه شدن آن، گفت: این محور یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد استان است. به دلیل وجود زمینهای حاصلخیز منطقه و محصولات کشاورزی با کیفیت، تردد در این محور بسیار زیاد است و چهارخطه شدن آن یک ضرورت است.
بهرامی با تاکید بر اهمیت این پروژه، عنوان کرد: با افتتاح این پروژه، یکی از پرحادثهترین نقاط جادهای استان حذف شده و بخشی از محور اهواز – ملاثانی – شوشتر به دزفول ایمنسازی خواهد شد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: تکمیل و زیر بار ترافیک رفتن این مسیر، نقش مهمی در تسهیل تردد مسافران، گردشگران نوروزی و وسایل نقلیه سنگین به سمت استانهای مرکزی و شمالی دارد.
انتهای پیام
source