وی افزود: اهمیت این مهم به اندازهای است که خداوند متعال میفرماید هدف از خلقت انس و جن عبادت است و پیامبران برای این امر مهم به رسالت رسیدند.
حجت الاسلام پورسالار تأکید کرد: پیامبران اسلام آمدند تا به تشریح و تبیین این فریضه الهی بپردازند و از این طریق آمادگی لازم را برای عبادت فراهم کنند بنابراین میتوان گفت معرفت مقدم بر عبادت است.
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان گفت: عبادتی که معرفت نداشته باشد به درد نمیخورد و در واقع روح ندارد و تنها ظاهر است و اهمیت این مهم به اندازهای است که حضرت علی (ع) میفرماید خداوندا تمام عزتم در این است که بنده شما هستم و شما خدای من هستید.
وی اضافه کرد: در یک نگرش دیگر میتوان فهمید که عبادت دوقسم دارد ابتدا آداب این فریضه است و دوم یک معنای عمومی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین علی پورسالار یاد آور شد:انسان هر کاری که انجام میدهد اگر به قصد عبادت باشد به نوعی عبودیت محسوب میشود و در واقع اوج عبودیت و بندگی انسان در نماز رقم میخورد.
وی تاکید کرد: اوج بندگی انسان در نماز است و ما باید به حقیقت نماز برسیم و تنها به ظاهر این فریضه مهم توجه نکنیم.
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان با قرائت آیه « إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر» افزود : نماز از گناه جلوگیری کرده و این خود یک فرمول است که ارتباطی بین نماز خواندن و عدم انجام فسق و فجور وجود دارد که وظیفه ما یافتن این ارتباط است و یا در جایی دیگر برای افزایش روزی نماز اول وقت سفارش شده یا بر اساس آیه ای دیگر بیان شده که «و مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَی أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا» تهجد شبانه مخصوص پیامبر است و برای دیگران مستحب است.
وی تصریح کرد: خداوند متعال میفرماید کار نماز با شیطان مخالف است کار شیطان این است که منکرات را ترویج میدهد اما نماز انسان را از منکرات باز میدارد بنابراین باید بر اساس تأکیدات و توصیه ائمه معصومین نماز را در اول وقت و در مساجد و به صورت جماعت برگزار کنیم.
انتهای پیام/
source