Wp Header Logo 1957.png

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبه اخیرش با XboxEra گفت که با سرویس محور بودن هر بازی‌ای موافق نیست.

ایکس باکس و پلی استیشن شکست‌های بزرگی در زمینه بازی‌های سرویس محور خورده‌اند. Halo Infinite که قرار بود تا ۱۰ سال پس از عرضه‌اش پشتیبانی شود، اکنون به صورت روزانه بازیکنان کمتری نسبت به Halo Master Chief Collection جذب می‌کند. Sea of Thieves چندین سال سخت را در دریای بدون محتوا سپری کرد تا سرانجام به موفقیت رسید. سونی اما با Concord، به اندازه تمام شکست‌های سرویس محور مایکروسافت ضربه دید؛ حال سونی در حال بازنگری تصمیمات گذشته است.

اما به نظر می‌رسد ایکس باکس در قبال بازی‌های سرویس محور به یک نتیجه و ایده کلی رسیده، چرا که فیل اسپنسر گفته نمی‌خواهد تمام بازی‌هایشان سرویس محور باشند. ایکس باکس در سال جاری میلادی چندین بازی تماما تک نفره مانند Ninja Gaiden 4، DOOM: The Dark Ages و South of Midnight منتشر می‌کند. اسپنسر درباره این بازی‌ها و نگاهش به آثار سرویس محور چنین گفت:

این بازی‌ها همگی دارای یک شروع، میانه و پایان هستند، چون ما نمی‌خواهیم همه بازی‌ها را به مدل سرویس محور ببریم و دلیل آن تشخیص سازنده‌ها است. هر قصه‌ای نباید به آن طریق روایت شود و هر بازی‌ای برای مدل کسب و کار سرویس محور مناسب نیست.

اسپنسر در ادامه سرویس اشتراکی گیم پس را از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری و تمرکز روی بازی‌های تک نفره معرفی کرد.

به پروژه بعدی Double Fine [سازندگان سری Psychonauts] و تیمی مانند Compulsion فکر کنید، این دو استودیوهای بزرگی نیستند و نیازی به نیروی کار گسترده ۱۰۰۰ نفری ندارند. ما می‌خواهیم که آن‌ها بتوانند به کار فوق‌العاده‌شان ادامه دهند، پس من می‌خواستم پلتفرمی بسازم که از آن‌ها پشتیبانی کند.

با وجود این صحبت‌های اسپنسر، آن‌ها در سال گذشته استودیوی Tango Gameworks، خالق Hi-Fi Rush، را تعطیل کردند. تیم Tango Gameworks شباهت زیادی به توصیفات اسپنسر از Double Fine دارد اما این استودیو بدون این که مدیریت مایکروسافت دلیل واضحی بیان کند، تعطیل شد. خوشبختانه Tango Gameworks کمی پس از تعطیلی توسط Krafton، ناشر PUBG، احیا شد.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *