Wp Header Logo 2218.png

شوهی یوشیدا، یکی از مدیران سابق پلی استیشن، از مجادلۀ بین Squaresoft و نینتندو بر سر استفاده از کارتریج‌ها در دهه ۱۹۹۰ می‌گوید.

شوهی یوشیدا اخیراً فاش کرد که هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi)، خالق Final Fantasy، سعی داشت یک بازی «فیلم‌مانند» بسازد، اما نینتندو با پافشاری بر تصمیم خود مبنی بر استفاده ادامه‌دار از کارتریج‌ها، او را ناامید کرد.

Squaresoft، که حالا با نام Square Enix شناخته می‌شود، به همراه ساکاگوچی سعی کردند نینتندو را متقاعد کنند که از فناوری CD-ROM استفاده کند، اما موفق نشدند. در نتیجه، Square با پلی استیشن متحد شد و ساکاگوچی اینگونه توانست Final Fantasy 7 را به طور انحصاری برای PS1 توسعه دهد. بازی به دلیل حجم بالایی که داشت روی سه دیسک عرضه شد که با محدودیت‌های کارتریج کنسول نینتندو ۶۴ غیرممکن بود.

جدایی نینتندو و اسکوئر به تاریخ پیوسته و در روزهایی هستیم که بیش از پیش احتمال مولتی پلتفرم شدن بازی‌های Final Fantasy وجود دارد. از سوی دیگر، نینتندو در مقطعی دیسک‌ها را پذیرفت اما با سوییچ دوباره به استفاده از کارتریج‌ها بازگشت.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *