مرحلهای که با حال و هوای Ape Escape و کاراکترهایش در بازی Astro Bot وجود دارد، توسط سازندگان اصلی این سری طراحی شده است.
در مصاحبهای با Famitsu، تیم توسعه Team Asobi درباره روند انتخاب و ساخت مراحل بر اساس فرنچایزهای کلاسیک پلی استیشن مانند Ape Escape و God of War صحبت کرد. در این گفتوگو، Kohei Kawa، انیماتور ارشد استودیو، اظهار داشت که او دلبستگی ویژهای به Ape Escape دارد، زیرا در گذشته در توسعه این سری نقش پررنگی داشته است.
زمانی که Kawa برای اولین بار از تصمیم استودیو برای گنجاندن مرحلهای با تم Ape Escape بهعنوان Hero Stage در Astro Bot مطلع شد، بسیار هیجانزده بود. وی هنگام دیجیتالیسازی Pipo-Monkey، از دادههای مدل سهبعدی که قبلاً ذخیره کرده بود بهعنوان مرجع استفاده کرد. به گفته او، طراحی چهره Pipo-Monkey در زمان توسعه Ape Escape 3 تثبیت شد و از آن زمان بهعنوان مبنای طراحی این شخصیت استفاده شده است. نسخهای که در Astro Bot ظاهر میشود نیز بر اساس همان دادههای مرجع ساخته شده، بنابراین میراث سری Ape Escape در این بازی حفظ شده است.
علاوه بر این، Kawa فاش کرد که مراحل و حرکات Pipo-Monkey توسط یک طراح بازی که قبلاً روی Ape Escape کار کرده بود، طراحی شده است. این توسعهدهنده، رفتار شخصیتها، حس گرفتن میمونها و طراحی مراحل در نسخههای پیشین را مطالعه کرد تا مرحله Hero Stage با تم Ape Escape را در بازی Team Asobi خلق کند.
به عنوان یکی از طرفداران این مجموعه، Kawa از بازآفرینی وفادارانه عناصر سری Ape Escape در Astro Bot ابراز خوشحالی کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که از آنجا که این فرنچایز در طول بیش از ۲۰ سال گذشته طرفداران زیادی بهدست آورده، جای تعجب نیست که مرحله Hero Stage، درصد تکمیل بالایی توسط بازیکنان داشته باشد.
بازی تحسینشده Astro Bot هماکنون به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ در دسترس است.
source