Wp Header Logo 2998.png

سیستم پیدا کردن بازی بر اساس مهارت (SBMM) یک ویژگی جنجالی در سری بازی‌های Call of Duty است که بحث‌های زیادی را پس از عرضه Black Ops 6 به راه انداخته.

با وجود اینکه بسیاری از جزئیات الگوریتم SBMM همچنان مخفی باقی مانده‌اند، مصاحبه‌ای جدید با چارلی اولسن، طراح الگوریتم بازی‌های رنک (MMR)، به ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه پرداخته است. اولسن اذعان کرد که در برخی مواقع این سیستم می‌تواند «غیرمنصفانه» باشد.

چارلی اولسن در مراسم DICE نظرات خود را درباره ویژگی‌ای که در طراحی آن نقش داشته، بیان کرد. طبق گزارش Insider Gaming، اولسن بر این باور است که SBMM برای پایداری بلندمدت بازی‌های سرویس محور ضروری خواهد بود، اما در عین حال اعتقاد دارد که این سیستم از مشکلات زیادی رنج می‌برد.

اولسن در ادامه گفت:

مشکل اصلی SBMM این است که پلیر دیگر نمی‌تواند تشخیص دهد در کدام سطح قرار دارد. این سیستم حس مهارت و تسلط را از بین می‌برد. بازخورد مهارتی کاهش می‌یابد، آمارها دیگر اهمیت زیادی ندارند و نسبت تعدادی که کشته‌اید به تعداد مرگ‌هایتان (KD) دیگر به عنوان نشانه‌ای از مهارت شخصی مطرح نمی‌شود؛ این یک مشکل جدی در طراحی بازی است. اگر هدف شما بهتر شدن در بازی باشد، SBMM فقط باعث می‌شود که حریفان سخت‌تری پیش روی شما قرار بگیرند. به نوعی می‌توان گفت که این سیستم بازیکنان را به خاطر مهارت‌هایشان مجازات می‌کند. این کاملاً ناعادلانه است و بازیکنان حق دارند از آن شکایت کنند.

اولسن به Insider Gaming گفت که او چندین بار سیستمی را به اکتیویژن پیشنهاد داده بود که بر اساس میانگین مهارت حریفان، به بازیکنان XP پاداش می‌دهد. او این راه‌حل را بهترین گزینه برای حل مشکل SBMM می‌دانست، اما به دلیل محدودیت منابع و عدم آگاهی بیشتر طراحان از نحوه کار MMR و عدم راحتی در استفاده از آن به عنوان بخشی از طراحی، این پیشنهاد هر بار رد شد.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *