به باور توسعهدهندگان Astro Bot، در حالی که این عنوان شاید از لحاظ بصری، قابل مقایسه با دیگر عناوین فرست پارتی پلی استیشن نظیر God of War Ragnarok یا Horizon Forbidden West نباشد، اما همچنان از حداکثر توانایی و پتانسیل کنسول نسل نهمی پلی استیشن استفاده میکند.
در مصاحبهای با خبرگزاری Famitsu، برنامهنویس ارشد گیمپلی استودیوی Team Asobi، تاکومی یوشیدا (Takumi Yoshida)، به تشریح جزئیات فرایند توسعه Astro Bot و چالشهای آن پرداخت:
ما در توسعه Astro Bot، از حداکثر توان پردازشی پلی استیشن ۵ استفاده کردهایم. در کنار آیتمهای متعددی که در هر لحظه در صفحه وجود دارد، به تصویر کشیدن درست مایعات نیز امر بسیار خطیری بود. آن قسمت از بازی که شما قابلیت اسفنجی را به دست آورده و شروع به آب پاشی میکنید، بسیار برای ما دشوار محسوب میشد، زیرا نرخ فریم در این لحظات بسیار ناپایدار بود و ما تا آخرین روزهای پیش از عرضه، به بهینهسازی آن میپرداختیم.
هنگامی که از یوشیدا، پیرامون هدف استودیوی Team Asobi از گنجاندن بخشی با حضور بسیاری از رباتهای نمادین کاراکترهای مختلف پلی استیشن پرسیده شد، او اضافه کرد:
از زمان دموی اولیه بازی، من از به نمایش گذاشتن تعداد زیادی از کاراکترها به صورت پویا، لذت میبردم و به لطف عملکرد پلی استیشن ۵ و جشن ۳۰ سالگی پلی استیشن، توانستم این ایده را به واقعیت تبدیل کرده و شخصیتهای متنوعی را در Astro Bot بگنجانم.
البته، جلوههای بصری Astro Bot تنها نکته تحسینبرانگیز آن نیست، زیرا گیمپلی آن نیز بسیار مورد استقبال منتقدان و بازیکنان قرار گرفته است. Astro Bot، در سال گذشته میلادی، توانست جایزه بهترین بازی سال را در رویداد The Game Awards 2024 از آن خود کند. همچنین در ماه گذشته، Astro Bot پنج جایزه دیگر نیز به دست آورد که از جمله آنها میتوان به دستیابی به عنوان بهترین بازی سال در بیست و هشتمین دوره سالانه DICE Awards از طرف The Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) اشاره کرد.
این موفقیتها البته از چشم مدیران ردهبالای سونی دور نمانده است. مدیر سونی، هیکوری توتوکی (Hikori Totoki)، تأیید کرد که پلی استیشن برنامه دارد در آینده بازیهای خانوادگی بیشتری مشابه Astro Bot، تولید و عرضه کنند.
source