بهروزرسانی نسل نهمی بازی GTA 5 پس از سه سال از عرضه آن روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس، مدتی پیش برای PC منتشر شد. این نسخه از قابلیت Ray traced global illumination بهره میبرد احتمالاً به ویژگیهایی اشاره میکند که میتوانیم در GTA 6 شاهد آن باشیم.
طبق گزارش Eurogamer، بازی GTA 5 بدون قابلیت Ray traced global illumination (یا به اختصار RTGI) از مشکلی رنج میبرد که بسیاری از بازیهای این دوره بدون آن با مشکلاتی مواجه هستند. با این حال، نور غیرمستقیم به روشی جالب مدیریت میشود. بر اساس تحقیقات، این بازی یک نقشه مکعبی از موقعیت دوربین بازیکن ایجاد میکند که شبیه به بسیاری از عناوین ریسینگ است. این امر به بازی بازتاب تقریبی زمان واقعی را روی عناصری مانند اتومبیل ارائه میدهد و برای سطوح تیزتر به نظر میرسد و بازی از نسخه فیلتر شده آن استفاده میکند تا سایهها کاملاً سیاه نباشد. مشکل این است که نور تنها از یک زاویه نشان داده میشود و به همین علت، همه مناطق سایهدار در GTA 5 خاکستری یا بیش از حد تیره به نظر میرسند. هر چیزی که در معرض نور خورشید قرار ندارد، به رنگ نور مایل به خاکستری یا تقریبا آبی سایه میاندازد و لبههای هندسی با هالهای ضخیم از انسداد محیطی در فضای صفحه آراسته شده است.
این نکته را باید در نظر داشت که قابلیت RTGI روی نسخه نسل نهمی کنسولی GTA 5 موجود نیست و نسخه بهبود یافته روی PC با نورپردازی با کیفیت در محیطهای مختلف به عنوان برگ برنده عمل میکند. انعکاسهای RT نیز بخشی از این ترکیب هستند و به عنوان مثال، ظاهر انعکاسها را در پنجرهها به طرز چشمگیری تغییر میدهند و آنها را از نسخههای شطرنجی به ارتقای RT در هر پیکسل تبدیل میکنند.
بر اساس بررسی و تجزیه و تحلیل تیم دیجیتال فاندری (Digital Foundry) از تریلر اولیه GTA 6، شواهدی وجود دارد که نشان میدهد راکستار گیمز (Rockstar Games) به مانند نسخه بهبودیافته GTA 5 روی PC، از قابلیت RTGI در بازی بعدی این سری استفاده میکند.
بازی مورد انتظار GTA 6 قرار است در پاییز امسال برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر شود.


source