Wp Header Logo 2241.png

حدود ۱۱ سال از انتشار Metal Gear Solid Ground Zeroes می‌‌گذرد و حالا هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از طریق شبکه اجتماعی X به بیان احساسات خود نسبت به بازخوردهای منفی این بازی پرداخت.

کوجیما یکی از برجسته‌ترین کارگردانان نسل خود در تمام زمینه‌ها است. رویکرد سنجیده وی به ارائه تجربه سینماتیک همراه با نوآوری، او را به یکی از حرفه‌ای ترین کارگردانان چند دهه اخیر تبدیل کرده. بدون شک Metal Gear Solid تاج تمام دستاوردهای کوجیما به شمار می‌رود. بسیاری از نسخه‌های این سری به عنوان برخی از بهترین عناوین در تاریخ بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شوند.

یکی از عناوین سری Metal Gear Solid همیشه باعث تفرقه بین طرفداران بوده است. شاید دیدگاه‌ها نسبت به Metal Gear Solid Ground Zeroes بهتر شده باشد، اما زمانی که این بازی برای اولین بار عرضه شد، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

کوجیما در مورد بازخوردهای Metal Gear Solid Ground Zeroes بحث می‌کند

واکنش کوجیما به بازخوردهای منفی Metal Gear Solid Ground Zeroes - گیمفا

Metal Gear Solid Ground Zeroes به عنوان پرولوگ Metal Gear Solid Phantom Pain در نظر گرفته شد و در ابتدا قرار بود بخشی از The Phantom Pain باشد. کوجیما در این باره می‌گوید:

وقتی کنسول PS4 عرضه شد، تنها چند عنوان منتشر شده بود، بنابراین GZ جلوتر از بقیه بازی‌ها برای این کنسول در دسترس قرار گرفت.

کوجیما و Konami تصمیم گرفتند Ground Zeroes را به‌ عنوان یک قطعه اکشن مستقل منتشر کنند. این بازی به لطف موتور بهبود یافته Fox Engine فوق‌العاده به نظر می‌رسید، اما گیم‌پلی کوتاه آن یک نقطه‌ ضعف اجتناب‌ ناپذیر بود.

کوجیما با تأمل گفت:

اگرچه ماموریت‌ها کوتاه بودند، اما ما تا حد ممکن المان‌های گیم‌پلی را به کار بردیم. ۱۱ سال گذشته و حالا این موضوع واضح است. در آن زمان بازخوردهای آنلاین منفی‌ زیادی وجود داشت که می‌گفتند، یک نسخه آزمایشی را با قیمت پایین می‌فروشید؟ و بازی نیز کمترین امتیاز را در سری MGS دریافت کرد.

واضح است که هیدئو کوجیما به کار خود افتخار می‌کند و این افتخار به جاست، زیرا Ground Zeroes یک تجربه عالی از سری MGS بود، هرچند که تجربه‌ای نسبتاً کوتاه به حساب می‌آمد، اما پکیج اصلی Metal Gear Solid V: Definitive Experience بود. این بسته شامل هر دو بازی Ground Zeroes و The Phantom Pain می‌شد.

کوجیما با با بازی Death Stranding از فرنچایز افسانه‌ای Metal Gear Solid فاصله گرفت و دنباله‌ Death Stranding قرار است امسال منتشر شود. از سوی دیگر، سری MGS بدون کوجیما با بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater در حال ادامه راه خود است.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *