با وجود شکستهایی مانند Concord و Star Wars: Hunters، به نظر میرسد صنعت بازی همچنان تحت سلطه عناوین چندنفره است. این موضوع هم به مخاطبان و هم توسعهدهندگان مربوط میشود. ۶۴ درصد از سازندگان روی پروژههایی با المانهای چندنفره کار میکنند.
طبق گزارش Unity، حدود ۹۰ درصد توسعهدهندگان بازیهای اخیر، خود را به عنوان یک عنوان چندنفره (۵۸ درصد) یا یک بازی تکنفره با قابلیتهای چندنفره (۳۲ درصد) توصیف و تنها ۶ درصد بازی اخیر خود را به عنوان یک بازی چندنفره محلی توصیف کردهاند و ۴ درصد نیز در حال ساخت یک بازی کاملا تکنفره هستند.
۶۴ درصد از توسعهدهندگان روی پروژههایی با ویژگیهای چندنفره کار میکنند که شامل بازیهای چندنفره محلی (لوکال) هم میشود و ۳۲ درصد دیگر روی بازیهایی کار میکنند که تکنفره، اما به همراه المانهای چندنفره هستند. شاید فکر کنید که که ساخت عناوین چندنفره به دلیل پیچیدگی آنها به یک تیم بزرگ و متخصص نیاز داشته باشد، اما طبق گفته Unity، تیمهایی با ابعاد مختلف روی بازیهای چند نفره کار میکنند. چیزی که برجسته شده، استفاده از عناصر چندنفره است، حتی در بازیهایی که احتمالاً نیازی به آنها نداشته باشند.
دانیل کارمایکل (Daniel Carmichael) از استودیوی Fika Productions گفت:
همهگیری کرونا اهمیت عناوین چندنفره محلی و آنلاین را برجسته کرد، زیرا آنها به یکی از معدود راههایی تبدیل شدند که مردم میتوانستند با هم ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند.
موفقیت عنوان Split Fiction، نشان داد که مردم هنوز از نشستن در کنار یک دوست یا شریک زندگی و بازی کردن لذت میبرند.
source