برند محبوب پلی استیشن طی سی سال گذشته مسیری طولانی را در صنعت بازی طی کرده و اکنون چندین IP مشهور در اختیار دارد. رئیس سابق استودیوهای جهانی سونی، شوهی یوشیدا، توضیح میدهد که اگر سونی بر توسعه عناوین انحصاری متمرکز نشده بود، همان ابتدای راه و در زمان عرضه پلی استیشن ۱ شکست میخورد.
شوهی یوشیدا در مصاحبهای جدید اظهار داشت که سونی خیلی زود متوجه شد برای ارائه یک محصول همه چیز تمام، باید به عرضه عناوین انحصاری روی آورد.
یوشیدا در مصاحبه با کانال یوتیوب Kyle Bosman، توضیح داد که سونی در زمان ساخت پلی استیشن ۱ متوجه اهمیت بازیهای انحصاری شد. به همین ترتیب، گروه مدیریتی سونی ایده توسعه یک سری از عناوین انحصاری را برای کنسول قدرتمند آن زمان مطرح کرد. شوهی یوشیدا گفت:
آنها به وضوح میدانستند که عرضه بازیهای انحصاری برای موفقیت یک پلتفرم بازی حیاتی است.
بنابراین، سونی چندین استودیوی فرست پارتی در سراسر ایالات متحده و اروپا برای توسعه بازیها تامین کرده بود، از جمله Psygnosis برای توسعه فرنچایز Wipeout و ۹۸۹ Studios برای تمرکز بر بازیهای ورزشی. اگر سونی توسعه بازیهای انحصاری و تنوع بخشیدن به مجموعه خود را جدی نمیگرفت، این برند در ادامه حیات خود با مشکلاتی روبهرو میشد.
source