شوهی یوشیدا، رئیس سابق پلی استیشن، گفته است دو استودیوی ناتی داگ و Sucker Punch همیشه بهترین نمونههای اولیه را میساختند و حتی در مراحل خیلی ابتدایی، بازیهایشان عالی به نظر میرسید.
قبل از جدا شدن از سونی در اوایل امسال، شوهی یوشیدا بیش از ۳۱ سال بخشی از پلی استیشن بود. او چندین سال به عنوان رئیس استودیوهای جهانی سرگرمیهای تعاملی سونی فعالیت کرد، سپس مسئولیت مدیریت استودیوهای مستقل را به عهده گرفت. حتی قبل از آن هم، مدیریت حسابها را به عهده داشت و برای مدتی به عنوان یک تهیهکننده فعالیت میکرد. در طول این مسیر او با توسعهدهندگان زیادی برخورد داشت و بازخوردهای زیادی به آنها پس از بازی کردن بازیهایشان در مراحل اولیه میداد.
در مصاحبهای با Game File، وقتی از یوشیدا پرسیده شد آیا بازیهایی وجود داشتند که او بعد از بازی کردنشان در مراحل ابتدایی بداند قرار است عالی شوند، او گفت:
به عنوان یک تولیدکننده بازیهای اکشن پلتفرمر من فرصت کار با دو استودیو ناتی داگ و ساکر پانچ را داشتم. در ذهن من، این دو استودیو در زمینه ایجاد تجربهای لذتبخش برای بازیکنان فوقالعاده عمل میکنند. دو عامل کلیدی در ایجاد این حس خوب در بازیها نقش داشتند، چگونگی واکنش بازی به دستورات بازیکنان و حرکتهای طبیعی و روان شخصیتها در بازی. از همان مراحل ابتدایی توسعه بازی، این استودیوها کیفیت را حفظ کرده و حس خوبی در بازی ایجاد میکنند و به همین دلیل من عاشق کار کردن با این تیمها هستم.
بازی Ghost of Tsushima آخرین پروژهای بود که من پیش از انتقالم به دنیای بازیهای مستقل در PlayStation روی آن کار کردم. این بازی در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. استودیو Sucker Punch از مراحل بسیار ابتدایی توسعه Ghost of Tsushima نسخهای از این بازی داشت که بازیکنان میتوانستند آن را امتحان کنند. این نسخهها همیشه بهروزرسانی میشدند و عجیب است که این بازی تقریباً از همان ابتدا بدون باگ بود! نه کاملاً بدون باگ، اما شما با مشکلات شدیدی مواجه نمیشدید. حتی با وجود تغییرات متعدد و بهبودهایی که در سیستم مبارزات و دیگر ویژگیهای بازی اعمال میشد، احساس بازی همیشه عالی بود.

یوشیدا سپس در مورد به مفهوم احساس عالی در بازیها که منجر به لذت بیشتر بازیکنان میشود، صحبت کرده است. او در این رابطه گفته است:
احساس عالی در بازیها به این معناست که بازیکنان آنقدر در دنیای بازی غرق شوند که فراموش کنند در حال استفاده از کنترلر هستند. این نوع تجربه بیشتر در بازیهای اکشن سوم شخص (مثل Ghost of Tsushima) اتفاق میافتد، جایی که بازیکن به قدری درگیر بازی میشود که احساس میکند خودش شخصیت بازی است و تمام کارهایی که این شخصیت انجام میدهد، را خودش انجام میدهد، حتی اگر آن کارها غیر انسانی باشند.
source