با اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیک، ۲۳۰ هزار فروشگاه و صنوف خواربار، لبنیات و پروتئین، فروشگاههای زنجیرهای و تعاونی به این طرح متصل شدهاند.
به گزارش ایسنا، طرح کالابرگ الکترونیکی برای حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم درحالی از اواسط اسفندماه سال گذشته کلید خورد که به سه دهکِ اول به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و برای باقی دهکها به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان پرداخت میشود و این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد که در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
به دنبال اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، وزارت رفاه به برخی ابهامات و پرسشهای فروشندگان پاسخ داد که برخی از آنها را در ادامه میخوانید:
۱- در صورت وجود مشکل در دستگاه کارتخوان به کجا مراجعه کنم؟
به پشتیبان شرکت خدمات پرداخت مربوط به دستگاه کارتخوان
۲- در صورت بروز مغایرت باید از کجا پیگیری کرد؟
از طریق امداد مشتریان شرکت خدمات پرداخت الکترونیکی دستگاه کارتخوان
۳- در صورت اعتراض یا رفع ابهام در خصوص طرح و سوالات خریداران، ایشان را به کجا راهنمایی کنیم؟
با مرکز تماس به شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرید.
۴- آیا پذیرندگان باید دارای جواز کسب باشند؟
تمام فروشندگان میتوانند از طریق برنامه کاربردی “شما” در این طرح ثبتنام کنند اما باید در اسرع وقت نسبت به اخذ جواز کسب اقدام کنند.
۵- اگر فروشگاهی متقاضی پیوستن به طرح باشد، باید چه کاری انجام دهد؟
این فروشگاه باید از طریق برنامه کاربردی “شما”، در بخش فروشندگان ثبتنام کند. شرکت فارا به صورت دورهای فهرست این شرکتها را از برنامه “شما” احصاء میکند و بعد از انجام امور اداری، این فروشندگان به فهرست فروشندگان پذیرششده، اضافه میشوند.
۶- شرکتهای پرداخت الکترونیکی فعال در طرح کدامند؟
در حال حاضر شرکتهای پرداخت الکترونیکی فعال در استان، شرکتهای سامان کیش (سپ)، ایران کیش، پارسیان (تاپ)، سپهر، پرداخت نوین آرین، بهپرداخت ملت، پاسارگاد، آسان پرداخت و سداد هستند. درصورت فعال شدن سایر شرکتها اطلاعرسانی خواهد شد.
۷- آیا نصب برنامه کاربردی “شما” برای پذیرندهها الزامی است؟
بله. نصب برنامه کاربردی “شما” برای پذیرندهها الزامی است.
۸- زمان واریز مبالغ خرید کالابرگ الکترونیکی و تسویه حساب با فروشندگان چگونه است؟
مبالغ خرید کالابرگ الکترونیکی حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت به حساب فروشندگان واریز میشود.
۹- آیا پذیرنده با پیوستن به طرح مشمول پرداخت مالیات میشود؟
خیر. پذیرنده به صرف پیوستن به طرح، مشمول پرداخت مالیات نمیشود.
۱۰- به اقلام فله که بارکد ندارند، چگونه اعتبار تخصیص مییابد؟
براساس بارکدهای پیش فرض که در اختیار فروشنده قرارداده شده است. (بر روی دستگاه پوز از طریق پشتیبان بهصورت کالاهای فله قابل فروش است).
۱۱- نیاز به آموزش نحوه استفاده از دستگاه کارتخوان و بارکدخوان را دارم
با پشتیبان شرکت پرداخت خود تماس بگیرید یا مطالب آموزشی را از سایت www.shoma.sfara.ir مشاهده کنید.
۱۲- دستگاه کارتخوان هنگام خرید کالابرگ خطا میدهد
با پشتیبان شرکت پرداخت خود تماس بگیرید.
۱۳- آیا شماره حساب بانکی خاصی باید به شرکت پرداخت معرفی کنیم؟
خیر. شماره حساب متصل به دستگاه کارتخوان معیار واریز وجه و تسویه حساب با فروشندگان است.
۱۴- دلیل الزامی بودن نصب برنامه کاربردی برای فروشندگان چیست؟
اول اینکه فعالسازی فروشگاه در مناطق محروم، فقط از طریق نرمافزار صورت میگیرد. دوم؛ فروشندگان میتوانند تمام اطلاعات مالی و تراکنشهای خود را در برنامه کاربردی “شما” مشاهده کنند و در نهایت ثبت نشانی فروشگاه بر روی نقشه از طریق نصب این برنامه امکانپذیر است.
۱۵- برای ثبت موقعیت مکانی فروشگاه رعایت چه نکاتی الزامی است؟
در صورت داشتن فیلترشکن ابتدا از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید و پس از روشن کردن GPS گوشی تلفن همراه، به صحت موقعیت نشان داده شده دقت کنید.
۱۶- اگر دسترسی به گوشی هوشمند نداشتیم، چگونه اطلاعات فروشگاه خود را در نرمافزار “شما” ثبت کنم؟
میتوانید با مسئولیت خود، از طریق گوشی هوشمند یکی از نزدیکان خود یا با درخواست از پشتیبان شرکت پرداخت الکترونیکی، اطلاعات فروشگاه خود را در برنامه کاربردی “شما” ثبت کنید.
۱۷- موارد الزامی برای ثبتنام در برنامه کاربردی “شما” چیست؟
نام و نام خانوادگی
شماره ملی
نام فروشگاه
شماره پایانه
شرکت پرداخت
صنف و زیر صنف
آدرس و شماره پستی
شماره تلفن ثابت با پیششماره
۱۸- اگر خطای نصب یا بروزرسانی برنامه نمایان شد، چه باید کرد؟
از آنجایی که نسخه نرمافزار در حال بروزرسانی است، مجدد برای نصب تلاش شود. چنانچه مشکل بروزرسانی برطرف نشد، برنامه را از گوشی پاک کرده و مجدداً نصب کنید.
۱۹- آیا برای برنامه کاربردی “شما” راهنمایی وجود دارد؟
بله. در داخل برنامه کاربردی، دسترسی به راهنما وجود دارد. همچنین میتوانید از طریق نشانی www.shoma.sfara.ir نسبت به مشاهده راهنما اقدام کنید.
نحوه اعلام موجودی جدید اعتبار کالابرگ اعلام شد
در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: «این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» اتخاذ شده است.
مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیهای اعلام کرد: به منظور تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار طرح کالابرگ اسفند ماه، از این پس علاوه بر وجود این امکان از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» میزان موجودی از طریق سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود.
روش استعلام باقیمانده اعتبار کالابرگ
در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: «این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» اتخاذ شده است.
ایسنا در خبری نوشت:تاکید می شود، این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هر گونه «لینک» است. مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنان خواست همچنان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند .
ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک
مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) خریداری کنند.
محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود. مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است. خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند.
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۳ فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپرفامیلی، هفت و والمارکت) اجرا میشود. علاوه بر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» نیز امکانپذیر است.
مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار» و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
به هموطنان توصیه میشود از ورود به لینکهای نامعتبر پرهیز کنند.»/ منبع: ایسنا
source