Wp Header Logo 210.png

مارک تیمینسکی (Marek Tyminski)، مدیرعامل استودیو CI Games، از طریق پستی در شبکه اجتماعی X توضیح داد که چگونه این رویکرد به استودیوها آسیب می‌زند و می‌تواند آن‌ها را به ورطه انقراض بکشاند. در زمان عرضه Lords of the Fallen نیز این استودیو به‌ صراحت اعلام کرده بود که قصد ندارد هیچ مسئله سیاسی یا اجتماعی‌ را وارد آثار خود کند.

برآورده کردن انتظارات مخاطب مدرن، نیازمند افزودن عناصر بسیاری به بازی‌ها است؛ جایی که شرکت‌هایی مانند Sweet Baby Inc. و سایر مشاوران وارد عمل می‌شوند، اما طرفداران معمولاً واکنش مثبتی به این عناصر نشان نمی‌دهند. تیمینسکی در این باره گفت:

مخاطب مدرن یک افسانه است. داده‌ها این را ثابت می‌کنند. ساخت بازی برای آن‌ها مسیری به‌ سوی انقراض گیمینگ است.

این توسعه‌دهنده همچنین فاش کرد که تیم سازنده نگران آن بوده که «ارواح ترسناک DEI» (اشاره به مفاهیم تنوع، عدالت و شمول) به سراغ بازی‌شان بیایند. عنوان مذکور واکنش نسبتاً خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد، اما اثر خارق‌العاده‌ای نبود، چرا که کاری فراتر از روال معمول انجام نداده بود.

اخیراً، کارگردان بازی Kingdom Come: Deliverance 2 نیز در مورد پاسخ به انتظارات همین دسته از مخاطبان مورد پرسش قرار گرفت. نکته جالب اینکه، او گفته بود آن‌ها برای جلوگیری از آسیب به احساسات گروه‌های مختلف، مشاورانی استخدام کرده بودند، زیرا این مسئله می‌توانست به نابودی کامل بازی منجر شود.

با این حال، مفهوم «مخاطب مدرن» همچنان به صورت یک پرسش بزرگ باقی مانده است؛ به‌ویژه با در نظر گرفتن بازی‌هایی مانند Concord که با همین نیت ساخته شدند، اما شکست مفتضحانه‌ای خوردند. اما واقعیت واضح است، اگر یک بازی به‌ اندازه کافی خوب و خلاقانه باشد، موفق خواهد شد.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *