Wp Header Logo 1083.png

بر اساس گزارش‌های معتبر، می‌دانیم که ریمیک بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag در دست توسعه قرار دارد و این خبری خوشحال‌ کننده برای طرفداران مجموعه به شمار می‌آید و فرصت خوبی است برای بازگشت بخش چندنفره.

حالت چندنفره از ویژگی‌های برجسته سری به شمار می‌رود، اما با گذشت زمان به‌ طور کامل از فرنچایز حذف شد و آخرین حضور آن نیز به نسخه اصلی Black Flag بازمی‌گردد. با وجود اینکه Assassin’s Creed Unity شامل برخی قابلیت‌های کواپ چندنفره بود که بازگشت آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده را به همراه داشته باشد، اما چیزی که شاید اغلب بازیکنان خواستار آن باشند، بازگشت حالت رقابتی کلاسیک بخش چندنفره است. این ویژگی در نسخه‌های ابتدایی با مشکلات فنی و باگ‌های متعددی همراه بود، اما در زمان خود یکی از ویژگی‌های ارزشمند اضافه شده به این سری محسوب می‌شد. با توجه به پیشرفت چشمگیر استودیوها در زمینه پیاده‌سازی مکانیک‌های چندنفره، احتمال آن وجود دارد که نسخه‌ ریمیک این حالت کلاسیک، نقاط قوت گذشته را حفظ کرده و در عین حال نواقص را به حداقل برساند.

قبل از اینکه سری Assassin’s Creed به سوی ژانر نقش‌آفرینی و جهان‌های باز عظیم حرکت کند، این فرنچایز یک تجربه‌ چندنفره منحصربه‌فرد و جذاب را ارائه می‌داد. این بخش چندنفره با ترکیبی از مخفی‌کاری و گیم‌پلی استراتژیک، تجربه‌ای متفاوتی از بازی‌های آنلاین را رقم زد و در نسخه‌هایی همچون Brotherhood، Revelations، Assassin’s Creed 3 و Black Flag وجود داشت. با توجه به گزارش‌ها مبنی بر احتمال عرضه یک بازی چندنفره جدید از این مجموعه در سال ۲۰۲۵، اکنون می‌تواند زمان مناسبی برای بازگشت بخش چندنفره فراموش‌ شده باشد.

بخش چندنفره نباید در ریمیک Assassin's Creed 4: Black Flag نادیده گرفته شود

گیم‌پلی اصلی این بخش، شامل یک تعقیب و گریز بود که بازیکنان در نقش اساسین‌ها یا تمپلارها قرار می‌گرفتند. آن‌ها باید در میان جمعیت‌ شلوغ حرکت کرده، اهداف خود را شناسایی و حذف می‌کردند و طی این پروسه، می‌بایست حواسشان باشد که هویت خود را لو ندهند. موفقیت در این حالت به مهارت بالای درک موقعیت و دقت در جزئیات وابسته بود. گیمرها باید با استفاده از نشانه‌های رفتاری، دشمنان واقعی را از شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی تشخیص می‌دادند و نسبت به محیط اطراف خود هوشیار می‌ماندند.

علاوه بر ماموریت‌های Assassination، بخش چندنفره شامل حالت‌های متنوع دیگری نیز می‌شد که هر یک استراتژی‌های متفاوتی را طلب می‌کردند؛ مانند حالت تسلط بر نقشه که با پس‌زمینه‌های داستانی ارتباط تنگاتنگی داشت.

با وجود تفاوت در اهداف، نقطه اشتراک همه این حالت‌ها، قابلیت فریب دادن حریفان بود. در واقع پیروزی نه در قدرت نبرد، بلکه در هوشمندی، برنامه‌ریزی دقیق و حرکت در سایه‌ها معنا می‌گرفت. در نتیجه، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد از مخفی‌کاری اجتماعی ارائه شد که بازیکنان را به‌ جای استفاده از قدرت، به بهره بردن از هوش و ذکاوت تشویق می‌کرد.

بخش چندنفره نباید در ریمیک Assassin's Creed 4: Black Flag نادیده گرفته شود

بزرگ‌ترین مشکل، سیستم Matchmaking یا پیدا کردن بازی بود. اگرچه برخی بازی‌های آن دوره در این زمینه از سیستم‌های پیشرفته‌تری استفاده می‌کردند، اما سری Assassin’s Creed با ایرادات جدی روبه‌رو بود. از آنجایی که فرآیند Matchmaking بسیار زمان‌بر بود و کارایی لازم را نداشت، بسیاری از بازیکنان خواستار بازگشت لابی‌ها بودند. گاهی اوقات مجبور می‌شدید برای هر مسابقه ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. همین محدودیت یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که باعث شد بسیاری از افراد نتوانند در حد انتظارات از بخش چندنفره لذت ببرند و زمان بیشتری را صرف آن کنند.

بخش چندنفره Assassin’s Creed در زمان خود ایده‌ای هیجان‌انگیز به شمار می‌رفت، اما با مشکلات زیادی مواجه بود که مانع از لذت کامل بازیکنان می‌شد. نبود سرورهای اختصاصی از مهم‌ترین ایرادات بود. این مشکل باعث می‌شد اتصال بازیکنان از طریق شبکه‌های peer-to-peer انجام شود. این نوع اتصال اغلب منجر به تأخیر، لگ، اختلال در جریان بازی و حتی تقلب می‌شد و تجربه بسیاری از بازیکنان را تحت تأثیر قرار می‌داد. اما اگر بازی به سرورهای اختصاصی متکی بود، می‌توانست محیطی پایدارتر و عادلانه‌تر را فراهم کند.

البته همچنان برخی بازی‌ها از سیستم peer-to-peer استفاده می‌کنند، اما نبود سرورهای اختصاصی در عناوین بزرگ، موضوعی رایج برای آن دوره بود. تعداد اندک بازیکنان یکی دیگر از مشکلات بزرگ محسوب می‌شد. اتصال Wi-Fi در نسل‌های قبلی کنسول‌ها به مانند امروز رایج نبود و بسیاری از پلیرهای Assassin’s Creed مانند جامعه مخاطبان Call of Duty اینترنت پایداری در اختیار نداشتند. این موضوع باعث می‌شد بازیکنان با کمبود افراد برای بازی مواجه شوند و برای پیدا کردن مسابقه، مدت زیادی در صف انتظار باقی بمانند.

بخش چندنفره نباید در ریمیک Assassin's Creed 4: Black Flag نادیده گرفته شود

حال هیچ یک از مشکلات گذشته در صنعت گیمینگ متداول نیستند. فرآیند Matchmaking به لطف سرورهای اختصاصی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر شده و کاربران بیشتری نیز به اینترنت پایدار دسترسی دارند. استفاده از سرورهای اختصاصی حتی می‌تواند زمینه را برای پشتیبانی از Cross-Platform فراهم کند. از سوی دیگر، بهره‌گیری از نرم‌افزارهای پیشرفته ضد تقلب نیز می‌تواند با پدیده تقلب مقابله کند. در مجموع، اکنون بهترین زمان برای بازگرداندن یک تجربه چندنفره منحصربه‌فرد است، تجربه‌ای که هیچ بازی دیگری از سری نتوانسته به همان شکل و کیفیت ارائه دهد.

در یک سال اخیر، گزارش‌های مختلفی درباره ریمیک عنوان محبوب Assassin’s Creed 4: Black Flag منتشر شده است. این افشاگری‌ها به اندازه‌ای قابل توجه هستند که شایعه بودن آن‌ها کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما تا زمانی که یوبیسافت به‌طور رسمی این موضوع را تأیید نکند، بهتر است با احتیاط به آن نگاه کنیم. با این وجود، دلایل خوبی برای امیدواری وجود دارد که ریمیک یکی از نمادین‌ترین بازی‌های این فرنچایز پرطرفدار در راه باشد.

بخش چندنفره نباید در ریمیک Assassin's Creed 4: Black Flag نادیده گرفته شود

نسخه‌های مهم سری Assassin’s Creed که شایستگی ریمیک داشتند، یا قبلاً ریمستر شده‌اند یا به قدری قدیمی هستند که بازگشت آن‌ها به دنیای امروز چندان منطقی نیست. برای مثال، نسخه‌ اول این مجموعه با وجود جایگاه تاریخی‌اش، از لحاظ فنی و ساختاری بیش از حد قدیمی به نظر می‌رسد و شاید برای بازیکنان امروزی جذابیت سابق را نداشته باشد. در نتیجه، یوبیسافت اگر بخواهد یکی از نسخه‌های این فرنچایز را بازسازی کند، باید بازی‌هایی را انتخاب نماید که هنوز بازسازی نشده‌اند اما پتانسیل بالایی برای درخشش دوباره دارند. در این میان، انتخاب بین Black Flag و Syndicate کار دشواری نیست؛ چرا که Black Flag یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین نسخه‌های فرنچایز به شمار می‌رود. در مقابل، Syndicate در زمان عرضه‌ چندان مورد توجه قرار نگرفت و خیلی زود به فراموشی سپرده شد.

ریمیک Black Flag همراه با بخش چندنفره می‌تواند فرصت مناسبی برای یوبیسافت باشد تا المان‌های سرویس محور مورد نظر خود را به شکل ساختاریافته و مؤثر وارد کند. شایان ذکر است که این موضوع به معنای ایجاد تغییر در بخش تک‌نفره و داستانی نیست، بلکه تمرکز باید صرفاً بر توسعه و گسترش حالت چندنفره قرار بگیرد. یوبیسافت می‌تواند با افزودن عناصر لایو سرویس مانند به‌روزرسانی‌های دوره‌ای، محتوای فصلی و قابلیت‌های تعاملی، تجربه‌ای جدید و پویاتر برای بازیکنان خلق کند.

اگر ریمیک Black Flag از بخش چندنفره برخوردار بوده و عملکرد خوبی داشته باشد، این شانس برای یوبیسافت وجود دارد که آن را به پلتفرم Animus Hub اضافه کند. این هاب در هنگام عرضه هیچ‌یک از بازی‌ها یا شخصیت‌های کلاسیک را شامل نمی‌شد. بنابراین یوبیسافت نباید اجازه دهد یک فرصت دیگر نیز از دست برود.

ادغام بخش چندنفره‌ Black Flag با Animus Hub می‌تواند باعث شود بازیکنان بیشتری به آن دسترسی پیدا کنند و در عین حال، به یوبیسافت این امکان را بدهد تا المان‌هایی مانند BattlePass را بدون تأثیرگذاری بر تجربه‌ بازی‌های اصلی وارد سیستم کند. هرچند این نوع محتوا همیشه محبوب نیست، اما به تأمین هزینه‌های نگهداری بازی‌های چندنفره کمک زیادی می‌کند و می‌تواند بدون دخالت در بخش داستانی یا تک‌نفره باقی بماند.

با توجه به پتانسیل بالای احیای بخش چندنفره‌ سری Assassin’s Creed، سخت است که دلیل موجهی برای حذف آن از برنامه‌های آینده‌ یوبیسافت پیدا شود. امیدوار هستیم گنجاندن بخش چندنفره قدم بعدی کمپانی مذکور در مسیر بازسازی این عنوان محبوب باشد.

منبع: Screenrant

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *