به گزارش صفحه «هنر روز» روزپلاس، پلتفرم استارنت، زیرمجموعه گروه رسانهای نیکاندیشان و بازوی رسانهای هلدینگ طبیعت ماکان (مالک برندهای میهن و طبیعت)، با سریال «کنکل» وارد عرصه نمایش خانگی شد. این سریال، بهصورت رایگان پخش شد، اما تنها در قسمت نخست توجه اندکی جلب کرد و بسیاری از بینندگان پس از آن، تماشای سریال را رها کردند.
نامگذاری فیلم، تبلیغات خیابانی فوق ضعیف و محتوای کمکیفیت و غیرقابل رقابت با سایر پلتفرمها، ضعف زیرساختی این پلتفرم و مواردی دیگر از همان ابتدا شکست این سریال و در نگاهی کلانتر پروژه استارنت را قابل پیشبینی کرد.
استارنت، که بهنظر میرسد توسط برادران آقاگلیان اداره میشود، یادآور پلتفرم «تماشاخونه» است؛ پروژهای که با حمایت آسیاتک آغاز شد و بهسرعت به شکست انجامید. «تماشاخونه» با سریالهایی چون «آمستردام» و «پدر گواردیولا» تلاش کرد جایگاهی در بازار VOD پیدا کند، اما بهدلیل ضعف مدیریتی و محتوایی، نتوانست آنطور که باید موفق شود.
شاید برادران آقاگلیان هنوز در خاطره موفقیتهای گذشته مانند «قهوه تلخ» ماندهاند و نتوانستهاند با تغییرات بازار و سلیقه مخاطب همگام شوند.
در نهایت، ورود برندهای غیرمرتبط به حوزه تولید محتوا، بدون بهرهگیری از مشاوران و افراد کاربلد، بدون درک عمیق از نیازهای مخاطب و بازار، میتواند به شکستهای مشابه منجر شود.
source