Wp Header Logo 36.png

کارگردان Elden Ring: Nightreign می‌گوید استفاده دوباره از دارایی‌ها (Assets) نه کپی‌کاری، بلکه روشی کارآمد و به صرفه برای توسعه خلاقانه بازی‌هاست.

استفاده دوباره از دارایی‌های بازی، موضوعی جنجالی در صنعت بازی‌سازی محسوب می‌شود. اما کارگردان Elden Ring: Nightreign معتقد است این رویکرد به استودیو کمک می‌کند تا بازی‌هایش را کارآمدتر توسعه دهد. ممکن است قبلاً اصطلاحاتی مانند «asset flip» یا «استفاده مجدد از دارایی‌ها» را شنیده باشید؛ مفهومی که به استفاده دوباره از انیمیشن‌ها، مدل‌های کاراکتر یا بافت‌های بازی‌های پیشین در عنوانی جدید اشاره دارد.

در گفت‌وگویی با وب‌سایت GamesRadar، جونیا ایشیزاکی، کارگردان Elden Ring: Nightreign، درباره استفاده مجدد از دارایی‌ها در این نسخه اسپین‌آف چندنفره گفت که ایده اصلی پشت Nightreign «بازطراحی کامل چرخه گیم‌پلی و ساختار طراحی بازی» در دنیای The Lands Between بوده است. ایشیزاکی افزود:

با استفاده از Elden Ring به‌عنوان پایه‌ای برای این جهان و عناصر موجود، ما توانستیم منابع را از این جنبه منحرف کرده و بیشتر روی توسعه ایده‌های گیم‌پلی جدید و ساختار تازه تمرکز کنیم.

به‌عبارت دیگر، با وجود اینکه Nightreign در همان دنیای نسخه اصلی جریان دارد، تمرکز اصلی تیم روی بازتعریف تجربه بازی بود، نه بازسازی غیرضروری نقشه. او در ادامه اظهار کرد:

طبیعتاً استفاده مجدد از دارایی‌ها، چه به‌عنوان یک اصطلاح و چه به‌عنوان یک گزینه در فرآیند توسعه، گاهی نگرانی‌هایی را به همراه دارد. اما ما آن را راهکاری کارآمد برای ساخت این بازی‌ها می‌دانیم. این کار را به‌هیچ‌وجه یک کپی‌برداری کامل یا مستقیم نیست، این کار حتی به تلاش بیشتری نیاز دارد. در مورد Nightreign، ممکن است دارایی‌های مشابه‌ای را مشاهده کنید، اما این دارایی‌ها به‌گونه‌ای بازطراحی شده‌اند که در خدمت گیم‌پلی قرار بگیرند و با ساختار Nightreign همخوانی داشته باشند، به‌نحوی که شاید در نگاه اول به‌راحتی قابل تشخیص نباشند.

بازی Elden Ring: Nightreign هم‌اکنون برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *