به گفتهی یوسوکه سایتو، تهیه کننده باتجربهی شرکت Square Enix، برای جلوگیری از هرگونه جنجال فرهنگی، تیم خلاق سری NieR (شامل تارو یوکو، سازندهی بازی) مجموعهای از دستورالعملهای جدید را برای طراحی شخصیتها اتخاذ خواهند کرد که نگرانیهای مخاطبان بینالمللی را رفع کند.
یوسوکه سایتو که در طراحی شخصیتهای سری NieR (به جز Drakengard 3) نقش پررنگی داشته است، او این موضوع ناخوشایند را در گفتگویی با یو هیونگ سوک (کارگردان Goddess of Victory: Nikke) و کیم هیونگ تائه (کارگردان Stellar Blade) تایید کرد. این میزگرد پیرامون همکاری Goddess of Victory: Nikke و Stellar Blade و NieR: Automata تشکیل شده بود. تارو یوکو (سازنده بازی NieR) در این رابطه گفت:
به صورت کلی، همیشه هدف ما انجام دادن چیزی است که مشابهی نداشته باشد. یعنی، اگر NieR: Replicant یک شخصیت قهرمان پسر داشت، در Automata یک قهرمان زن داشتیم. اگر در آثار علمی تخیلی غربی، شخصیتها پوشش خاصی داشته باشند، ممکن است ما به سمت استفاده از لباسهای خاص دیگری برویم. ما معمولاً مسیر مخالف را انتخاب میکنیم. این مسیر را انتخاب میکنیم چون رقابت در برخی بازارها شدید است. هدف ما فعالیت در بازاری است که رقابت کمتری را در آن شاهدیم، به عبارت دیگر. ما میخواهیم ژانرها و موضوعاتی را به تصویر بکشیم که سازندگان معمولاً آنها را نادیده میگیرند.
من همیشه سعی میکنم رفتار شخصیتها واقعی باشد. مثلاً به جای ساختن دختری که فقط در خیال یک مرد وجود دارد و به طرز غیرقابل توجیهی به قهرمان داستان وفادار است، میخواهم شخصیتها حس واقعیتری داشته باشند، مثل کسی که واقعاً در اطراف من وجود دارد. امیدوارم این چیزی باشد که بسیاری از مردم میخواهند.

به درخواست شوهی یوشیدا (مدیر پیشین پلی استیشن)، یوسوکه سایتو در این رابطه گفت:
صادقانه بگویم، تارو یوکو دیدگاه خاصی دارد. با این حال، قطعاً مسائلی وجود دارد که از نظر اخلاقی یا اجتماعی نامناسب هستند، حتی اگر فقط جنبههایی از شخصیتها باشند. ما سعی میکنیم خطی مشخص کنیم که محتوای قابل قبول و غیرقابل قبول را از هم جدا کند. اگرچه نمایش برخی چیزها در ژاپن قابل قبول است، اما در مناطق دیگر شاید مشکلساز باشند. این موضوع حتی شامل شخصیتها هم میشود. ما سعی میکنیم از این نوع موقعیتها اجتناب کنیم. ما در برخی کشورها حتی نمیتوانستیم NieR: Automata را به صورت رسمی منتشر کنیم.
source