هیدئو کوجیما در اظهارات اخیر خود به صحبت در مورد استودیوی Sandfall Interactive، توسعهدهنده بازی تحسین شده Clair Obscur: Expedition 33 پرداخته است.
در آستانه انتشار بازی Death Stranding 2: On the Beach در تاریخ ۲۶ ژوئن، هیدئو کوجیما در گفتوگوهای متعددی در باره این عنوان صحبت کرده است. او در یکی از این مصاحبهها با وبسایت Dexerto، علاوه بر صحبت درباره تیم Kojima Productions، از علاقهاش به استودیوهای کوچکتر مانند سازنده بازی Clair Obscur: Expedition 33، استودیوی Sandfall Interactive، پرده برداشت.
وی در این باره اظهار داشت:
آنها فقط حدود ۳۳ نفر و یک سگ در تیمشان دارند. این تعداد از توسعهدهنده به منظور خلق یه اثر، برایم ایدهآل است. در حال حاضر فرآیند ساخت بازیها بزرگ و پیچیده است. این یک چالش بزرگ است که چطور میتوان با این تعداد از افراد و در مقیاس کم، یک اثر بزرگ خلق کرد.
اگرچه Sandfall Interactive یک استودیوی نسبتاً کوچک محسوب میشود، اما در فرآیند ساخت بازی Clair Obscur: Expedition 33 از پشتیبانی استودیوهای همکار بهرهمند بوده است. بخشهایی از توسعه این نقشآفرینی تحسین شده، از جمله انیمیشنها، مدلسازی سهبعدی، تضمین کیفیت (QA) و موشن کپچر بازیگران، توسط استودیوهای پشتیبانی انجام شده که این موضوع احتمالاً تعداد افرادی که بهطور مستقیم یا غیرمستقیم در ساخت بازی مشارکت داشتهاند را به بیش از ۱۰۰ نفر میرساند.
جدا از اندازه تیم توسعه، Clair Obscur: Expedition 33 از زمان عرضه خود در ماه آوریل تاکنون به موفقیتی چشمگیر دست یافته است. این عنوان نهتنها با تحسین منتقدان و بازیکنان روبهرو شده، بلکه برخی از چهرههای مطرح صنعت بازی نیز در شبکههای اجتماعی نسبت به آن واکنش مثبت نشان دادهاند. در تازهترین مورد، مدیر بخش ارتباطات CD Projekt Red، این اثر را مدعی بهترین بازی سال ۲۰۲۵ خوانده است.
بازی Clair Obscur: Expedition 33 هماکنون روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس است.
source