Wp Header Logo 1860.png

ماساهیرو ساکورای خالق بازی Smash Bros طی یک مصاحبه اعلام کرد که دلیل کمبود کارگردان‌های باتجربه، تخصصی شدن بیش از حد در صنعت بازی‌سازی است.

خالق Smash Bros و Kirby باور دارد این روزها پیدا کردن کارگردانی که تجربه‌ی قبلی در چندین جنبه از توسعه بازی داشته باشد، نادر است. ساکورای در مصاحبه‌ای با ITmedia Business Online درباره این صحبت کرد که شرکت او یعنی Sora Ltd فقط از خودش و همسرش تشکیل شده و تمام پروژه‌هایی که قبول می‌کنند به شکل فریلنس هستند.

وقتی از او پرسیده شد که آیا این روش بهترین راه برای فعالیت در صنعت بازی است، ساکورای تأکید کرد که فقط به این خاطر می‌تواند با این سبک کاری ادامه دهد که سابقه‌ای مثل Smash Bros و Kirby دارد؛ وگرنه یک کارگردان فریلنسر بدون چنین پیش‌زمینه‌ای شاید اصلاً هیچ پروژه‌ای نگیرد. او همچنین گفت که جایگاه «کارگردان بازی» امروزه بسیار نادر شده، مخصوصاً کارگردان‌هایی که همه‌ی جنبه‌های توسعه بازی را درک می‌کنند. به گفته او:

به‌نظرم این روزها خیلی کم پیش می‌آید که کارگردانی بتواند پروژه‌ای با صدها نفر نیرو را مدیریت کند. افراد زیادی هستند که می‌خواهند بازی بسازند و در حال ساختن بازی هم هستند، اما کمبود کارگردان‌هایی که بتوانند پروژه‌های بزرگ را مدیریت کنند واقعاً احساس می‌شود.

وقتی از او درباره دلیل این موضوع پرسیده شد، ساکورای توضیح داد که صنعت بازی به‌قدری هر بخش از طراحی و توسعه را تخصصی کرده که دیگر امکان رشد کارگردان‌هایی که از همه چیز سر در بیاورند، بسیار کم شده است. او گفت:

من دید گسترده‌ای نسبت به مسائلی مثل گرافیک و افکت‌های صوتی دارم، ولی امروزه تقریباً هیچ محیطی برای رشد چنین افراد همه‌فن‌حریفی وجود ندارد. در گذشته، یک طراح گرافیک می‌توانست تبدیل به طراح بازی و بعد هم کارگردان شود. اما این روزها حتی حوزه‌ی گرافیک به بخش‌های جداگانه‌ای مثل مدل‌سازی، افکت‌ها، بافت‌ها و… تقسیم شده. احساس می‌کنم در عصری زندگی می‌کنیم که رشد کردن به عنوان یک فرمانده بسیار دشوار شده. به نظرم همین تخصصی شدن و تکه‌تکه شدن فرآیندها باعث کمبود کارگردان‌هایی شده که دید جامع داشته باشند.

در ماه آوریل اعلام شد که ساکورای کارگردانی بازی Kirby Air Riders را برعهده دارد که اواخر امسال برای Switch 2 عرضه خواهد شد. سال گذشته، ساکورای اعلام کرد که «فعلاً همچنان در حال ساخت بازی است»، با وجود اینکه در سال ۲۰۲۲ گفته بود پس از انتشار آخرین شخصیت Super Smash Bros Ultimate به حالت «نیمه‌ بازنشسته» درآمده. او سپس در قسمت ماقبل آخر از سری یوتیوبی‌اش فاش کرد که از همان سال ۲۰۲۲ تولید پروژه جدیدی را آغاز کرده و گفته بود:

متأسفم که نمی‌توانم اطلاعات بیشتری از این پروژه بگویم، ولی اگر همه چیز خوب پیش برود، به‌زودی معرفی خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد او در آن زمان به بازی Kirby Air Riders اشاره کرده بوده است.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *