تهیهکنندهی Final Fantasy XVI، نائوکی یوشیدا، گفته است هنوز مشخص نیست سبک مبارزات نسخه بعدی بازی Final Fantasy کاملاً نوبتی خواهد بود یا بیشتر اکشن محور میشود.
طبق گزارشها، سهامداران شرکت اسکوئر انیکس در آخرین ارائه مالی، خواستند این شرکت تمرکز بیشتری بر مبارزات نوبتی داشته باشد. این موضوع با اشاره به موفقیت بازی Clair Obscur: Expedition 33 و همچنین فروش کمتر از حد انتظار آخرین بازی نقشآفرینی اکشن محور این استودیو مطرح شد. اخیراً، در مصاحبهای از نائوکی یوشیدا، تهیهکننده Final Fantasy XVI، پرسیده شد آیا ممکن است بازی بعدی Final Fantasy نوبتی باشد. او در پاسخ گفت:
وقتی صحبت از انتخاب بین نوبتی یا اکشن بودن میشود، معمولاً تمرکز فقط روی سیستم مبارزه است. اما این مسئله در نظر گرفته نمیشود که سازندگان قصد دارند چه نوع تجربهای را به بازیکنان ارائه دهند. برای مثال، بسته به کیفیت گرافیکی که میخواهیم به بازیکنان ارائه دهیم یا داستانی که قصد روایتش را داریم، نحوه طراحی سیستمهای بازی نیز تغییر میکند. این شامل سیستم مبارزه، طراحی بازی و حس کلی گیمپلی میشود. بنابراین پاسخ مشخصی برای سوال موجود در مورد نوبتی یا اکشن محور بودن بازی وجود ندارد. [من] لزوماً در Final Fantasy 17 حضور نخواهم داشت، بنابراین نمیخواهیم کارگردان آینده یا تهیهکننده بازیهای شمارههای بعدی مثل ۱۷ یا حتی ۱۸ را محدود کنیم. نمیخواهیم آنها را در مسیر ثابتی قرار دهیم.
نظر شما چیست؟ اگر انتخاب با شما بود، دوست داشتید Final Fantasy XVII نوبتی باشد یا اکشن محور؟
source