وی تصریح کرد: این استان نقش ویژهای در توسعه اقتصادی و امنیت ملی ایفا میکند و نزدیک به ۹۶۰ کیلومتر مرز زمینی و آبی و هفت پایانه مرزی و سایت موقت فعال داشته و دروازه اصلی ورود و خروج کالا و مسافر به غرب کشور و مسیر ترانزیت اروپا و منطقه قفقاز محسوب میشود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانغربی گفت: این استان محل تلاقی کریدورهای مهم حمل و نقل بازرگان، بندر امام، ترافیکها جنوب شرق اروپا به آسیای میانه، کریدور شرق به غرب، چین به اروپا و بزرگراههای جنوب شرق آسیا به اروپا بوده و به عنوان یکی از استانهای مهم در صنعت ترانزیت حمل و نقل و کالا نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا میکند.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی مهد مردان بزرگی چون شهیدان امینی و باکری است، شهدایی که با جانفشانیهای خود امنیت و عزت امروز کشورمان را به ارمغان آوردند و مردم استان، رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران یعنی ترک،کرد، آشوری و ارمنی و دیگر اقوام هستند که با همدلی و احترام متقابل و نماد وحدت و همزیستی مسالمت آمیز در کشور ما هستند.
صادقیپور خاطرنشان کرد: این تنوع فرهنگی و پیشینه تاریخی غنی و موقعیت جغرافیایی ویژه، آذربایجانغربی را به استانی کمنظیر در کشور تبدیل کرده است و در این راستا توسعه پایدار زیرساختهای حمل و نقل و جاده آن نه تنها خواسته مردم منطقه بلکه نیاز راهبردی ملی است.
وی ادامه داد: امروز کلنگزنی محور راژان-دیزج مرگور به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان است که گام مهمی در ارتقای این مسیر از راه فرعی به مشخصات بالاتر را دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانغربی گفت: مسیر راژان نه صرفاً یک راه ارتباطی بلکه شریان حیاتی اتصال یکی از مراکز مهم تولیدی جمعیتی گردشگری جنوب ارومیه به مرکز استان بوده و توسعه محور به معنای تسهیل دسترسی و ارتقای ایمنی است و بستر سرمایهگذاری و رونق اقتصادی منطقه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجانغربی تنها استانی است که هنوز آزادراه تکمیل شده ندارد اظهار داشت: آزادراه ۴۰ کیلومتری در حال اجرا است و در استان ۱۰ نقطه پر تصادف وجود دارد که با حمایتهای استاندار و دستور رئیس جمهور، روند پروژه جان دوبارهای گرفته است.
صادقیپور افزود: کمبود اعتبارات کافی برای طرحهای بزرگراهی و نگهداری شبکه راهها یکی از مهمترین مشکلات حوزه راهداری استان است و ۲۵۰ کیلومتر بزرگراهی در داخل حوزه استان بدون جدولسازی وجود دارد که برای نصب و جداسازی آن بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
انتهای پیام/
source