Wp Header Logo 141.png

گزارش سال ۱۴۰۳ اسنپ نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۳، تعداد کاربران ثبت‌نام‌شده در سوپراپ اسنپ به ۸۱ میلیون و ۵۳۷ هزار نفر رسیده که نسبت به سال قبل رشد ۱۲.۶۷ درصدی داشته است. کاربران فعال این پلتفرم نیز از مرز ۳۹ میلیون نفر عبور کردند و در مجموع بیش از ۸.۵ میلیارد بار اپلیکیشن را باز کرده‌اند. اسنپ خودرو با ثبت ۱.۵ میلیارد سفر و سهم ۸۸.۷ درصدی از بازار تاکسی‌های اینترنتی کشور، در صدر خدمات پرتقاضا قرار گرفت. سرویس‌هایی مانند خرید اقساطی با رشد ۲۰۲ درصدی و اسنپ باکس با ۱۴۹ میلیون سفر و جبران خساراتی به ارزش ۹ میلیارد تومان، از دیگر بخش‌هایی هستند که رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. در بخش منابع انسانی نیز تعداد کارکنان گروه اسنپ به ۸۷۸۴ نفر رسیده که ۵۰.۲ درصد آن‌ها زن و ۴۵ درصد متعلق به نسل Z هستند.

فایل گزارش اسنپ را از اینجا دانلود کنید.

سوپراپ اسنپ؛ زیست‌بوم دیجیتال ۸۱ میلیون‌نفری

در سال ۱۴۰۳، تعداد کاربران ثبت‌نام‌شده در سوپراپ اسنپ به ۸۱,۵۳۷,۳۶۸ حساب کاربری رسید که نسبت به سال ۱۴۰۲ رشدی ۱۲.۶۷٪ را تجربه کرده است. از این تعداد، بیش از ۳۹ میلیون کاربر فعال بوده‌اند و ۹.۱۷ میلیون حساب جدید به مجموعه افزوده شده است.

کاربران در مجموع بیش از ۸.۵ میلیارد بار سوپراپ را باز کرده‌اند، با متوسط ۲۳.۴ میلیون بازدید روزانه.

۵ سرویس با بیشترین رشد سفارش موفق:

  1. سرویس خرید قسطی: ۲۰۲٪ رشد
  2. فروشگاه اسنپ باکس: ۱۱۷.۶۵٪
  3. سوپرمارکت: ۵۸٪
  4. غذا: ۳۷.۱۸٪
  5. اسنپ باکس: ۴۱.۶۶٪

سهم ۵۰.۲ درصدی زنان از نیروی انسانی

در گزارش سالانه گروه اسنپ برای سال ۱۴۰۳، یکی از بخش‌های برجسته به وضعیت نیروی انسانی اختصاص دارد که نشان از رشد و تحول قابل‌توجه دارد. مجموع کارکنان فعال در شرکت‌های زیرمجموعه اسنپ به ۸,۷۸۴ نفر رسیده که نسبت به سال گذشته رشدی ۱۶.۷ درصدی داشته است. از این تعداد، ۵۰.۲ درصد زن و ۴۹.۸ درصد مرد هستند؛ ترکیبی متوازن که در مقایسه با سال گذشته، افزایش ۶.۱ درصدی سهم زنان را نشان می‌دهد. بیشترین تعداد کارکنان متعلق به اسنپ‌خودرو (۲,۵۸۱ نفر) و اسنپ‌فود (۲,۲۷۱ نفر) است. پس از آن اسنپ‌مارکت با ۱,۶۴۰ نفر در رتبه سوم قرار دارد و شرکت‌هایی مانند اسنپ‌استور (۲۵ نفر) و اسنپ‌ساپلای (۷۹ نفر) کمترین نیروی انسانی را دارند که نشان‌دهنده تفاوت گستره عملیاتی کسب‌وکارهای گوناگون گروه اسنپ است.

میانگین سنی کارکنان گروه اسنپ ۳۰.۹ سال است و ۴۵ درصد از آن‌ها به نسل Z تعلق دارند؛ عددی که نسبت به سال گذشته ۶۴.۳ درصد رشد داشته و به ۳,۹۱۴ نفر رسیده است. این جوان‌گرایی، چهره‌ای نوآور و منعطف به ساختار منابع انسانی اسنپ داده و نشان از تمرکز این گروه بر جذب استعدادهای دیجیتال‌محور دارد. با این حال، مهاجرت نیروی انسانی همچنان یک چالش کلیدی است. طی سه سال گذشته، مجموعاً ۴۱۱ نفر از کارکنان اسنپ به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند که ۱۰۴ نفر از آن‌ها تنها در سال ۱۴۰۳ بوده‌اند. هرچند این عدد نسبت به سال‌های قبل (۱۵۹ نفر در ۱۴۰۱ و ۱۴۸ نفر در ۱۴۰۲) روندی کاهشی داشته، اما همچنان زنگ خطری برای حفظ سرمایه انسانی در صنعت فناوری کشور محسوب می‌شود.


سهم ۸۸.۷ درصدی از بازار تاکسی‌های آنلاین

اسنپ خودرو به عنوان سرویس اصلی و آغازگر فعالیت گروه اسنپ، در سال ۱۴۰۳ رکورد بیش از ۱.۵ میلیارد سفر موفق را به ثبت رسانده است. این سرویس در ۲۱۶ شهر فعال است و سهم بازار ۸۸.۷ درصدی را از بازار تاکسی‌های اینترنتی کشور به خود اختصاص داده است. همچنین در ﻣﺠﻤﻮع ۶.۴ میلیارد ﺳﻔﺮ اﺳﻨﭙﯽ از ﺳﺎل ۱۳۹۷ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن ۱۴۰۳ اﻧﺠﺎم ﺷﺪه اﺳﺖ.

رشد سهم اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به اسفند ۱۴۰۳

بر اساس گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ، اسنپ‌خودرو در سالی که گذشت به‌طور میانگین ۸۸.۷ درصد از سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی در سراسر کشور را در اختیار داشته است. با وجود مشکلاتی که جنگ ۱۲روزه برای تاکسی‌های اینترنتی رقم زد، طبق جدیدترین داده‌های اسنپ‌خودرو، سهم بازار این شرکت در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به اسفند ۱۴۰۳ رشد داشته است و اسنپ‌خودرو در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار دارد. این در حالی است که علی‌رغم رشد سهم بازار، درآمد شرکت حدود ۷ درصد نسبت به قبل از جنگ کاهش داشته است که دلیل اصلی این کاهش به اختلالات سامانه‌های موقعیت‌یاب (GPS) برمی‌گردد.

در بحث تعداد سفرها بر اساس شهرها نیز ﺗﻬﺮان ﺑﺎ ۳۳۷ میلیون ﺳـﻔﺮ در ﺳـﺎل ﮔﺬﺷـﺘﻪ ﺣﺪود ۲۲٪ از ﮐﻞ ﺳـﻔﺮﻫﺎی دون ﺷـﻬری اﺳـﻨﭗ را ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼﺎص داده اﺳـﺖ. ﭘﺲ از آن ﺷـﻬﺮﻫﺎی ﻣﺸـﻬﺪ با ۱۰۸ میلیون و ﺷـﯿﺮاز با ۶۳ میلیون سفر دارای ﺑﯿﺸـﺘریﻦ ﺗﻌﺪاد ﺳـﻔﺮ هستند.

از حیث رکورد تعداد سفر در سال ۱۴۰۳ نیز روز ۸ اسفند با ۵.۴ میلیون ﺳﻔﺮ و ماه اسفند با ۱۴۰ میلیون سفر رکورد بیشترین روزها و ماه‌های پرسفر اسنپ در سال گذشته را در اختیار دارند.

رکورد پرسفرترین کاربر اسنپ در سال ۱۴۰۳ نیز به یک خانم اهوازی با ۳۵۴۸ سفر است که مجموعا ۱۰۸ میلیون تومان در سال گذشته کرایه پرداخت کرده است. او همچنین مجموعا در سال گذشته ۹۲۹۱ کیلومتر با اسنپ سفر کرده است.


اسنپ باکس

طبق این گزارش اسنپ باکس در سال ۱۴۰۳ توانست بیش از ۱۴۹ میلیون سفر را ثبت کند که طی آن مجموعا بیش از ۷۳۸ میلیون کیلومتر مسافت توسط پیک‌ها طی شده است.

همچنین تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۴ میلیون حساب کاربری مشتری در این سرویس ثبت شده و بالغ بر ۱.۵ میلیون راننده ثبت نامی و ۶۲۰ هزار کاربر راننده فعال نیز در این سرویس حضور دارند.

فعال‌ترین کاربر راننده نیز آقای س.ق با بیش از ۱۶ هزار و ۲۰۰ سفر در سال ۱۴۰۳ است.

اسنپ باکس همچنین بیش از ۹ میلیارد تومان برای جبران خسارات به کاربران پرداخت کرده است.


اسنپ فود

طبق گزارش عملکرد اسنپ در سال ۱۴۰۳، اسنپ فود در ۱۷۸ شهر بزرگ کوچک در سراسر این فعالیت داشته است. تعداد کاربران ثبت نامی این سرویس به حدود ۲۷ میلیون نفر رسیده که از این میزان حدود ۹.۳ میلیون نفر٬ کاربر فعال ابن سرویس هستند. همچنین طبق اطلاعات این گزارش٬ بیش از ۱۳۴ هزار کاربر راننده در اسنپ فود فعال هستند.

طبق اعلام اسنپ فود٬ از بین کل سفارش‌ها٬ آیتم غذا با ۶۹.۷ درصد٬ بیشترین سهم سفارش را به خود اختصاص داده است.

گران‌ترین سفارش ثبت‌شده در سال ۱۴۰۳ با قیمت ۱۹۹ میلیون تومان برای یک سفارش بوده و پرخرج‌ترین کاربر اسنپ فود نیز در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۴ میلیون تومان برای خرید از اسنپ فود هزینه پرداخت کرده است.

در دسته محبوب‌ترین غذاها نیز کباب٬ جوجه کباب و پیتزای آمریکایی در رتبه‌های برتر قرار دارند.

محبوب‌ترین فروشگاه‌های ثبت‌شده به لحاظ تعداد سفارش در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و کرج واقع‌اند.


اسنپ پی

در سال گذشته، سرویس «اسنپ پی» در حال حاضر ۶.۸ میلیون کاربر ثبت نامی و بیش از ۳.۹ میلیون کاربر فعال دارد.

همچنین ﻣﺠﻤﻮع ﺳﻔﺎرش‌ﻫﺎ ﺑﺎ ﺳروﯾﺲ اﻋﺘﺒﺎر اﻗﺴﺎﻃﯽ رشد ۲۰۲ درصدی و مجموع مبلغ سفارش‌ها نیز در سال ۱۴۰۳ رشد ۲۹۵ درصدی را تجربه کرده است.

به گفته اسنپ٬ مجمعا ۱۶۹۱ فروشگاه آنلاین و ۳۳۵۴ فروشگاه حضوری در سرویس اسنپ پی فعال هستند.

رکوردهای اسنپ پی


اسنپ مارکت

اسنپ مارکت در سال ۱۴۰۳ موفق به ثبت ۳۶۵ میلیون سفارش کالا شد. همچنین طبق این گزارش سرویس اسنپ مارکت با بیش از ۲۸ میلیون کاربر٬ در ۱۲۷ شهر و ۳۱ استان فعالیت دارد.

محبوب‌ترین محصولات:

۱- ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ  ﮐﻮﮐﺎﮐﻮﻻ ۱٫۵ ﻟﯿﺘری

۲- وﯾﻔﺮ ﮐﺮم دار ﮐﺎراﻣﻠﯽ رﻧﮕﺎرﻧﮓ ﻣﯿﻨﻮ

۳ -ﺷﯿﺮ ﮐﻢ ﭼﺮب ﺗﺎزه ی ﻣﺎﻫﺸﺎم

۴ – ﺑﺴﺘﻨﯽ ﭼﻮﺑﯽ واﻧﯿﻠﯽ ﮐﻼﺳﯿﮏ ﻣﯿﻬﻦ

۵ – ﮐﯿﮏ واﻧﯿﻠﯽ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮﯾﯽ ﺑﺎ ﮐﺮم ﻓﻨﺪﻗﯽ ﺗﺎﺗﯽ ﺷﯿریﻦ ﻋﺴﻞ

همچنین، در سال گذشته ۳۶۱۵ فروشگاه در سراسر کشور در اسنپ مارکت فعالیت داشتند.


اسنپ تریپ

در سرویس اسنپ تریپ، بیش از 5 میلیون حساب کاربری در این سرویس وجود دارد و افزایش کاربران فعال این سرویس نیز رشد ۳۰.۵ درصدی را در سال ۱۴۰۳تجربه کرده است.

همچنین شهرهای مشهد٬ تهران٬ کیش و شیراز نیز محبوب‌ترین مقاصد کاربران اسنپ تریپ هستند.


اسنپ شاپ

اسنپ شاپ در سال ۱۴۰۳ توانست رشد ۱۳۲ درصدی را در بخش فروش اقلام و رشد ۲۳ درصدی را در بخش تنوع کالایی داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۱.۲ میلیون کاربر فعال از این سرویس استفاده می‌کنند و ۹هزار ۸۰۰ فروشگاه نیز در سال ۱۴۰۳ در اسنپ شاپ فعالیت داشتند.

هدفون٬ اسپیکر٬ کفش٬ ساعت و طلا نیز ۵ محصول دارای بیشترین جست‌وجو از سوی کاربران اسنپ شاپ در سال ۱۴۰۳ بوده‌اند.

محصولات دارای بیشترین جست‌وجو

دانلود فایل گزارش اسنپ

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *