تیم کین، خالق سری Fallout، میگوید اگر فرصتی برای ساخت دنبالهای فرضی در اختیار داشت، تمرکز اصلیاش بر گسترش عناصر اخلاقی در این نقشآفرینی کلاسیک خواهد بود؛ مفهومی که به نظر وی بسیاری از بازیکنان در ابتدا درک درستی از آن نداشتند.
کین در پاسخ به این پرسش که در صورت ساخت دنبالهای برای Fallout چه مسیری را در پیش میگرفت، اظهار داشت:
سه چیز وجود دارد که در یک دنباله از Fallout دوست دارم روی آنها کار کنم: جناحهای جدید، مکانهای تازه و محتوای اخلاقی بیشتر؛ زیرا اصل بازی در مورد همین موضوع است.
او تأکید میکند که مضامین اخلاقی بزرگترین بخشی است که دوست دارد در نسخهای جدید به آن بپردازد.
من عاشق اخلاق خاکستری هستم. همچنین تصمیمهای سخت سیاه و سفید را هم دوست دارم. مردم این تصمیمها را خاکستری در نظر میگیرند، در حالی که در بسیاری از مواقع هیچ چیز مبهمی در کار نیست. انتخاب درست کاملاً واضح است، انتخاب خوب مشخص است، اما انتخاب شیطانی پاداشهای بیشتری دارد.
وی در ادامه افزود:
وقتی بازیکن باید میان نجات یک شخصیت فرعی یا بهدست آوردن سلاحی کمیاب انتخاب کند که دیگر هرگز شانسی برای دیدنش نخواهد داشت، این لحظهها باعث میشود بازیکن مکث کند، چون تصمیم او در بازی اثر واقعی دارد. این همان چیزی است که من دوست دارم در بازیها کاوش کنم.
او همچنین به آزمایش فکری معروف «معضل ترولی» اشاره میکند و آن را نمونهای جذاب از تصمیمگیری اخلاقی در بازیها میداند.
چیزی که این معضل را جالب میکند این است که بعضیها فکر میکنند راهحلی قطعی وجود دارد. اما واقعیت این است که هیچ راهحل درستی وجود ندارد. من عاشق این معضل هستم، چون وقتی آن را وارد بازی کنید، بازیکنان به صورت آنلاین دربارهاش بحث میکنند و دنبال راهحل درست میگردند. این در حالی است که راهحل درستی وجود ندارد، فقط گزینههای مختلفی دیده میشود.
من واقعاً دوست دارم بار دیگر به دنیای Fallout وارد و موضوع اصلی آن را عمیقتر بررسی کنم. قدرت، انسان را فاسد میکند. انسانها همیشه دست به کارهای شرورانه زدهاند و جنگ هیچگاه تغییر نمیکند. اینها همواره بطن اصلی Fallout بودند. اگر قرار باشد دنبالهای بسازم، دوست دارم این مفاهیم را با جزئیات بررسی کنم و بازیکنانی را که برای تفریح در میان هیولاهای عجیب و اسلحههای خفن به این دنیای آخرالزمانی آمدهاند، وادار کنم در حین تجربه بازی به مسائل جدیتری فکر کنند. این همان هدفی بود که همیشه دنبال میکردیم و دلیل تاریک بودن فضای Fallout و مأموریتهای خاص آن بود.
بهنظر میرسد روزهای تیم کین در ساخت Fallout عملاً به پایان رسیده است. او بارها اعلام کرده که به دلیل دستور مستقیم هنگام خروج از استودیوی سازنده، مجبور به نابود کردن تمام کدهای منبع نسخه اصلی شده و به همین دلیل، امکان مشارکت در بازسازی احتمالی بازی را ندارد.
او در صحبتهای دیگری تأکید کرده که هیچ میزان پولی نمیتواند او را مجاب به ساخت یک Fallout جدید کند. با این حال، یک شرط مهم وجود دارد که شاید نظر او را تغییر دهد: دستیابی به کنترل کامل بخش خلاقانه که در ویدیوی اخیرش به آن اشاره کرده است.
همچنین با توجه به اینکه حقوق مالکیت معنوی سری Fallout به طور کامل در اختیار بتسدا و مایکروسافت قرار دارد، در حال حاضر آینده این مجموعه از دستان تیم کین خارج شده است.
source