Ninja Gaiden 4 بدون شک یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۲۵ است. اخیرا توسعهدهندگان بازی، یعنی تیم نینجا پتینومگیمز، به محیط سایبرپانکی و الهامات اثر خود اشاره کردهاند.
همانطور که میدانید، بخش قابلتوجهای از وقایع بازی Ninja Gaiden 4 در یک توکیوی خیالی و آیندهگرایانه رخ میدهد، پس چندان عجیب نیست اگر سازندگان در طراحی این بازی از مجموعه Blade Runner که بهعنوان مادر دنیاهای سایبرپانکی شناخته میشود، الهام بگیرد.

در مصاحبه وبسایت گیماسپارک (GameSpark) کارگردانان ارشد بازی اظهار داشتند که محیطهای Ninja Gaiden 4 با هدف ادامهدادن حس سنگینی موجود در بازیهای پیشین این مجموعه طراحی شدهاند. این طراحی بهشکل بارانهای شدید و مداوم با آسمان تاریک در کنار نورهای نئونی روشن انجام شده، چرا که توسعهدهندگان میخواستند بازیکنان با محیط پیرامون خود حس نزدیکتری داشته باشند.
به گفته ماساهیرو میائوچی، آهنگساز ارشد بازی، برای طراحی عناصر موجود در مناطق شهری نهتنها از Blade Runner، بلکه از Ghost in the Shell نیز الهام گرفته شده است. تیم سازنده با استفاده از محیط توکیو در بازی Ninja Gaiden 2 بهعنوان یک الگوی طراحی، چیزی را خلق کردهند که از نظر آنها نسخه سایبرپانکی این مکان با تکیه بر تکامل طبیعی آن است. از سوی دیگر، آنها بعضی از دشمنان بازی را بر اساس فرهنگ عامه و سنتی ژاپن طراحی کردهاند تا حس یک ژاپن متمایز را به گیمرها القا کند.

بهطور کلی، کلماتی مثل «سایبرپانک» و «ژاپنی» معیارها اصلی در طراحی Ninja Gaiden 4 به شمار میروند و سازندگان حتی از آسمانخراشهای بلند Ninja Gaiden 2 نیز الهام گرفتهاند. این پرسش که ساختمانهای شهر بعد از گذشت ۱۰ سال چگونه بهنظر میرسند و طراحی توکیوی سایبرپانکی چگونه باید باشد، لذت کاوش در چنین محیط دلهرهآوری را بیش از پیش هیجانانگیزتر میکند.
بازی Ninja Gaiden 4 در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۹ مهر ۱۴۰۴) برای PS5 ،Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد و همچنین در زمان انتشار روی سرویس گیم پس قرار میگیرد.
source