Wp Header Logo 2227.png

به نظر می‌رسد صنعت بازی‌های ویدیویی چین پس از موفقیت جهانی عنوان Black Myth: Wukong وارد فاز تازه‌ای شده و حالا با پروژه‌های AAA جدید قصد دارد بازار جهانی را تحت سلطه بگیرد.

در سال ۲۰۱۹، گزارشی مفصلی از تحولات صنعت بازی‌های ویدیویی در چین منتشر شد که اشاره می‌کرد چین با اختلاف زیادی نسبت به بقیه نقاط جهان، بیشترین تعداد مخاطبان را در زمینه PC گیمینگ دارد. در سال ۲۰۱۸ کل درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در آمریکا (شامل PC، موبایل و کنسول‌ها) تنها ۳۰.۴ میلیارد دلار بود، در حالیکه فقط بخش PC گیمینگ چین تقریباً درآمدی معادل ۱۵ میلیارد دلار داشت. یک سال بعد، پس از معرفی بازی Black Myth: Wukong توسط استودیوی چینی Game Science همه‌ چیز تغییر کرد و ما شاهد تحولات زیادی در صنعت گیمینگ کشور چین بودیم. مؤسس استودیوی چینی S-Game، توسعه دهنده بازی Phantom Blade Zero، اخیراً گفته است:

۱۰ سال گذشته یک دهه تاریخی و دیوانه‌وار برای صنعت بازی‌های ویدیویی در چین بود.

حتی، چیوی لیانگ، کارگردان Phantom Blade Zero، معتقد است بازی او می‌تواند تأثیری هم‌ سطح Black Myth بر بازیکنان داشته باشد. در سال ۲۰۱۹، صنعت PC گیمینگ کشور چین اکوسیستم خاصی داشت، اما بیشتر عناوین بزرگ حاضر در این صنعت مانند League of Legends یا PUBG وارداتی بودند. البته، تعداد کمی از بازی‌های موفق داخلی هم گاهی برای عرضه در بازار جهانی ترجمه می‌شدند. با این وجود در سال ۲۰۲۴، Black Myth: Wukong ثابت کرد بازی‌های پرهزینه ساخته چین می‌توانند در سطح جهانی بدرخشند. اکنون شاهد موجی از بازی‌ها جدید هستیم که از موفقیت Black Myth الهام گرفتند. به نظر می‌رسد بیشتر توسعه‌دهندگان چینی و ناشران بزرگی مانند Tencent و NetEase اکنون سرمایه خود را روی ساخت عناوین AAA متمرکز کردند. لیانگ در این زمینه گفته است:

تمام تمرکز صنعت بازی‌های ویدیویی چین روی ساخت بازی‌های AAA است. شما نیز احتمالاً متوجه شدید زیرا عناوین زیاد در دست توسعه هستند. این موضوع متفاوت و جدیدی است. برای آمریکایی‌ها، ساخت بازی‌های بزرگی مثل GTA چیز جدیدی نیست، اما Black Myth: Wukong باعث شد توسعه‌دهندگان چینی نیز در این راستا قدم بردارند. با این حال، عناوینی که ما تولید می‌کنیم هنوز از نظر کیفی باید پیشرفت کنند و بهتر شوند. فکر می‌کنم گیمرهایی که Black Myth را بازی کردند، احساس غرور می‌کنند، چون متوجه می‌شوند ما هم می‌توانیم چنین بازی‌ای بسازیم. بنابراین ما به عنوان توسعه‌دهندگان چینی تلاش می‌کنیم انتظارات گیمرهای چینی را برآورده کنیم. ما باید بازی‌های بهتری بسازیم.

رشد صنعت بازی‌های ویدیویی در چین یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها در یک دهه‌های آینده است. در حال حاضر شاهد توسعه عناوینی همچون Delta Force، Wuchang، The Bustling World، Blood Message و Where Winds Meet هستیم که نشان می‌دهند کشور چین وارد یک دوران تازه شده است.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *