Wp Header Logo 673.png
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، زون روز یکشنبه در بازدید از مدرسه شبانه‌روزی اسلامی درونجاه در جاکارتا گفت: «هوش مصنوعی در آینده به یک ابزار و وسیله کلیدی تبدیل خواهد شد. این ابزار می‌تواند به عنوان یک دستیار ارزشمند عمل کند و شاید روزی هوش مصنوعی حتی بتواند فیلم بسازد. اما البته، باید با مهارت‌های هنری قوی هدایت شود.»

وی تأکید کرد که اگرچه فنآوری، نقش مفید و فزاینده‌ای در ساده‌سازی تولید فیلم ایفا می‌کند، اما باید با توانایی‌های خلاقانه و فنی قوی همراه شود، زیرا فیلمسازی نیاز به اجرای دقیق دارد.

علاوه بر این، زون از دانش‌آموزان دعوت کرد تا داستان‌هایی از زندگی روزمره در مناطق مختلف اندونزی را روایت کنند که می‌توانند به فیلمنامه‌های جذاب تبدیل شوند.

داستان‌های قهرمانی که ملی‌گرایی، داستان‌های کودکی یا زندگی و سنت‌های درون مدارس شبانه‌روزی اسلامی (مدارس شبانه‌روزی اسلامی) را تقویت می‌کنند، می‌توانند در ژانرهای مختلف فیلم اقتباس شوند و چشم‌انداز سینمایی اندونزی را غنی‌تر سازند.

زون گفت: «دانش‌آموزان زیادی در مدارس شبانه‌روزی اسلامی زندگی و تحصیل می‌کنند و داستان‌های بی‌شماری – به‌ویژه از سنت‌های گذشته‌ی موعظه‌ی اسلامی (دعوت) – در فیلم‌ها ناگفته باقی مانده‌اند. این روایت‌ها می‌توانند به سینمای ما تنوع ببخشند. فیلم‌های ما نباید تنها تحت سلطه‌ی یک ژانر باشند.»

وی همچنین با تاکید بر قدرت رو به رشد صنعت فیلم اندونزی، به افزایش تعداد فیلم‌های محلی که در جشنواره‌های بین‌المللی نمایش داده می‌شوند و افزایش حضور سینما در سراسر کشور اشاره کرد.

وزیر فرهنگ اندونزی گفت این حرکت، فرصتی را برای فیلمسازان جوان فراهم می‌کند تا بهترین آثار خود را به نمایش بگذارند، به پویایی سینماهای محلی کمک کنند و فرهنگ ملی را ترویج دهند.

زون گفت: «من معتقدم که همه ما مسئولیت داریم تا فرهنگ ملی اندونزی را ارتقا دهیم تا در صحنه جهانی بیشتر شناخته شود.»

زون امیدوار است که از طریق جشنواره فیلم دانش آموزی ۲۰۲۵ وزارت فرهنگ، این برنامه بستری را برای فیلمسازان مشتاق با پیشینه مدارس شبانه‌روزی اسلامی فراهم کند تا در صنعت فیلم ملی و حتی بین‌المللی پیشرفت نمایند.

انتهای پیام/

 

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *