پس از انتشار Shattered Space، اولین بسته الحاقی Starfield، تاد هاوارد دچار تردید شده است که آیا اضافه کردن وسایل نقلیه به بازی از طریق یک بهروزرسانی رایگان پیش از انتشار این بسته، تصمیم درستی بوده است یا خیر. این تردید نتیجه بازخوردهای طرفداران بازی پس از تجربه این DLC بود.
Shattered Space با نقدهای متوسطی روبرو شد. یکی از ایراداتی که طرفداران از این بسته الحاقی گرفتند، کمبود ویژگیهای جدید در محتوای آن است. همین موضوع باعث شده هاوارد احساس کند شاید اضافه کردن قابلیت راندن وسایل نقلیه قبل از انتشار Shattered Space، تصمیم اشتباهی بوده است.
طبق اظهار نظر فیل اسپنسر در مصاحبهای با Game File، هاوارد نگران بود که اضافه شدن وسیله نقلیه به عنوان یک بهروزرسانی رایگان، تصمیم نادرستی بوده باشد. اسپنسر گفت:
من و تاد درباره Shattered Space صحبت میکردیم. Starfield یکی از بازیهایی است که من ساعتهای زیادی در آن گذراندهام و واقعاً دوستش دارم، اما این بازی ویژگیهایی را در طول سال اضافه و سپس یک بسته الحاقی منتشر کرده است.
او به بازخورد طرفداران در مورد رویکرد بتسدا (Bethesda) نسبت به محتوای جدید Starfield اشاره کرد و توضیح داد که این موضوع باعث شده هاوارد هم در مورد تصمیمش تردید کند:
فکر میکنم برخی از بازخوردها درباره Shattered Space این بود که «ما ویژگیهای بیشتری میخواستیم» و او اینطور بود که «خب، آیا باید صبر میکردیم و وسایل نقلیه را بعداً اضافه میکردیم؟»
هاوارد معتقد بود که نگه داشتن وسیله نقلیه برای Shattered Space میتوانست به پربارتر کردن آن کمک کند. با این حال، خوشبختانه Starfield همچنان محتوای بیشتری در راه دارد. هاوارد پیشتر گفته بود که امیدوار است برای مدت بسیار طولانی به صورت سالانه بستههای الحاقی برای این بازی عرضه شود، و تیم آنهاد هماکنون در حال کار روی DLC بعدی است.
source