Wp Header Logo 670.png
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا علی‌اشرف ایل‌بیگی سرپرست معاونت فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور صبح امروز در همایش علمای اهل‌سنت و تشیع که به مناسبت هفته وحدت در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: وجود مبارک رسول‌الله یکی از عناصر پیوند امت اسلام است؛ چراکه در دنیای اسلام کسی نیست به خاتمیت، امامت و پیشوایی پیامبر (ص) معتقد نباشد.

وی با بیان اینکه یکی از کاستی‌های دوران معاصر ناآشنایی با سیره و سنت پیامبر (ص) است، گفت: جوانان در جشن‌های مولودی با اعجاز عملی پیامبر آشنا می‌شوند و این یک ضرورت اساسی است.

وی با بیان اینکه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه و فلسطین مورد کشتار وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی هستند، یادآور شد: روشنگری و جهاد تبیین مسئولیت ماست چرا که روحانیون ما مبلغ هستند و در این راستا وظایفی بر عهده دارند و باید برای این درد بی‌درمان دعا کنیم تا خداوند حق مظلوم را از ظالمان بگیرد.

وی اضافه کرد: حفظ وحدت و انسجام بین شیعه و سنی یکی از ضروریات اصلی جامعه ماست چرا که تنها وحدت است که می‌تواند پیروزی بر دشمن را از آن مسلمانان کند و این مردم مظلوم را از زیر ظلم رژیم غاصب نجات دهد.

وی افزود: بسیاری از روستاهای ما فاقد روحانی هستند؛ زیرا خدماتی که برای روحانیون مستقر در روستاها در نظر گرفته شده مایه تأسف است و آن‌قدر اندک است که باعث شده روحانیون به مناطق شهری سوق داده شوند.

ماموستا ایل‌بیگی ادامه داد: برنامه‌ها و مراسمات باید طوری برنامه‌ریزی شوند که روحانیون و ماموستاها به سمت تبلیغ دین در روستاها سوق یابند و این مهم نیازمند حمایت است.

روحانیون همیشه پرچم‌دار وحدت و مودت حول محور رسول‌الله هستند

حجت‌الاسلام رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: اهل‌سنت کردستان جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) را منحصر به یک هفته نمی‌دانند؛ بلکه این شادی ولادت پیامبر در دو ماه ربیع‌الاول و ربیع‌الثانی ادامه دارد.

وی گفت: روحانیون همیشه پرچم‌دار وحدت و مودت حول محور رسول‌الله هستند و در این ماه‌های پر خیر و برکت روحانیون منطقه به بیان بیشتر سیره پیامبر اعظم (ص) می‌پردازند.

انتهای پیام/

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *