فرمول تولید ویدیوی موفق - دوره کامل تولید محتوا در اینستاگرام و یوتیوب با هوش مصنوعی محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار دارید؛ کلیپهای خندهدار یا عکس و توضیحات محصول که در اینستاگرام میبینید، پادکست که موقع برگشتن از دانشگاه در تاکسی گوش میدهید، ویدیوهای آموزشی در آپارات یا یوتیوب که تماشا میکنید، کتابهای دیجیتال که در موبایل یا کامپیوتر میخوانید و در نهایت همین مقاله که حالا در حال خواندن هستید همه محتوا حساب میشوند. از مجموع همه نکات بالا، محتوا را میتوانیم بهصورت شیوه بیان و انتقال ایدهها و اطلاعات قابلدرک برای مخاطب انسانی تعریف کنیم. «همنشری محتوا» (Content Syndication): در این شیوه محتوایی را که تولید کردهاید، از طریق وبسایتهای دیگر مجددا بازنشر میکنید تا آن را در معرض دید گروه بزرگتری از بازدیدکنندگان قرار دهید. بعد از مشخصشدن مأموریت و چشمانداز برند، باید یک تقویم محتوایی آماده کنید و براساس آن سراغ تولید محتوای منظم بروید. در این مرحله ممکن است به ایجاد یک تقویم سرمقاله یا استراتژی محتوا، تعیین دفعات و زمان انتشار محتوا و تخصیص منابع بپردازید. در این مرحله از آموزش تولید محتوا شما میآموزید که چگونه از صفر تولید محتوا کنید و چه مراحلی را باید از انتخاب موضوع برای محتوا تا انتشار آن طی کنید. تولید محتوا نحوه برنامه ریزی، ایجاد، ویرایش و انتشار هر محتوایی (پست وبلاگ، پست رسانه اجتماعی یا ویدئو) را شامل می شود.

Linhof 📸 💜 art artdirection camera dribbblers glasseffect gradient illustration illustrationdesign lens lifestyle linhof neon product productdesign به محض این که شما فرآیند تولید محتوا را تکمیل کردید، میتوانید یک محتوای فوق العاده تولید کنید که نه تنها رضایت مخاطبان را به خود جلب کند بلکه کسب و کار شما را بهبود دهد. برای مثال اشتراکگذاری نکات و ترفندهای مرتبط با کسب و کار و محصولات و خدمات آن و داستانهای آموزنده مشتریان چند نمونه خوب از تولید محتوای آموزشی در شبکههای اجتماعی است. کاربران به طور مرتب از این پلت فرم برای تماشا کردن انواع ویدئو های آموزشی و سرگرم کننده استفاده میکنند. خدمات مشاوره یا کوچینگ: اگر درزمینۀ خاصی تخصص دارید، میتوانید خدمات مشاوره یا کوچینگ مرتبط با حوزۀ محتوایی خود را ارائه دهید، که میتواند شامل جلسات یکبهیک، برنامههای مربیگری گروهی یا کارگاههای آموزشی باشد. هر فرد کارشناس محتوا ممکن است در زمینه خاصی از تولید محتوا تخصص داشته و برخی از افراد نیز در زمینههای کاری متفاوتی محتوا تولید میکنند. این نوع محتوا معمولاً بازار رسمی و تجاری خاصی ندارد. تولیدکنندگام محتوا باید بدانند که در حوزۀ فعالیتشان چه روندهایی جریان دارد و بازار به چه سمتی در حال حرکت است. به وجود آمده اما نه تنها وظایفش محدود به فعالیت در روزنامهها نیست، بلکه بیشتر فعالیتهای امروزیاش شامل تولید محتوا در تلویزیون و اینترنت است.

مثـــــلا: افرادی که قصد آموزش دادن بافتنی را دارند، می توانند در ویدوهای خود، تنها دست هایشان را نشان دهند. مهمتر از آموزش تولید محتوا و چگونگی تولید محتوا، باید یاد بگیرید که چطور محتوا را تبلیغ و ترویج کنید. شما فقط باید بتوانید یک تعادل مناسب میان محتوایی که خودتان تولید میکنید، محتوایی که اطلاعات ارزشمند ارائه میدهد و محتوای سرگرم کننده برقرار کنید. حال تصور کنید که یک برند لوازم آرایشی و بهداشتی، محصول جدیدی را که افراد، خیلی آن را نمیشناسند ارائه کرده است. در نهایت، شما از میان راهحلهایی که در اختیار دارید، یکی را انتخاب کرده و انجام میدهید، مثلا تصمیم میگیرید که آب معدنی بخورید یا از آب شیر بنوشید، استامینوفن بخورید یا ژلوفن، در آخر سردرد شما خوب میشود و میتوانید روز خود را ادامه دهید. یوتیوب، بیش از 1.3 میلیارد کاربر دارد و هر روز به این تعداد اضافه میشود. اما از آنجایی که 2.6 میلیارد کاربر در سرتاسر شبکه های اجتماعی وجود دارد، ارزش دارد که برایش زمان بگذارید. ابزار Giphy به شما در تولید گیف های جذاب و هیجان انگیز کمک میکند. مقالات و دایرکتوری مقالات برای موتورهای جستجو جذاب هستند؛ زیرا دارای محتوای غنیای هستند. این حوزه شامل کلیپهای ویدئویی، ارائهها و دیگر اشکال رسانههای تعاملی که میتوانند توسط موتورهای جستجو انتخاب و برداشت شوند نیز میشود.

در حوزه بازاریابی دیجیتال و محتوا مارکتینگ، انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که ذکر آن رفت. از لغت محتوا برای شناسایی و معرفی قالبهای مختلفی که اطلاعات به خود میگیرد، استفاده میشود و به محتوا به عنوان مؤلفۀ تغییر پذیری از رسانه که به آن ارزش افزوده میدهد، نگاه میشود. بنابراین بازاریابی محتوایی واژهی صحیحتری به نظر میرسد، بازاریابی محتوا نیز صحیح است، اما کاربرد متفاوتی دارد و این دو اصطلاح باید براساس کاربردشان در جایگاههای مختلفی به کار برده شوند. هر یک از مخاطبان شما در جای متفاوتی از این مسیر قرار دارند، بنابراین بسیار مهم است که محتوای شما بتواند تمامی این مراحل را به درستی پوشش دهد. حال در تعریف «تولید محتوا چیست» باید بگوییم تولید محتوا (Content creation) مسیری است که طی میشود تا یک محتوا متولد شود. با این حال، امروزه از تحلیل محتوای کیفی نیز در روشهای پژوهش اسنادی نام برده میشود که به گونهای همان تحلیل محتوای مضمونی یا تماتیک است. شاپا 0362-4331. بایگانیشده از روی نسخه اصلی در ۲ مه ۲۰۱۹.

einiat

توسط einiat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *