Wp Header Logo 533.png

به گفته کارگردان Metaphor: ReFantazio، طراحی جهان این بازی‌ بیشتر در خدمت روایت داستان خواهد بود تا پایبندی به منطق و واقع‌گرایی.

Metaphor: ReFantazio، قدم رو به جلوی بزرگی برای توسعه‌دهندگان کهنه‌کار به حساب می‌آید؛ به این دلیل که بازی به جای تلاش برای اضافه‌کردن عناصر ماورایی و جادویی در جهانی مدرن مانند Persona، به طور کل در جهانی قرون‌ وسطایی و فانتزی جریان دارد. اما پس از مدتی، تیم توسعه به این نتیجه رسید که نیازی نیست بیش از حد به اصول منطقی و واقع‌گرایانه پیرامون آن پایبند باشند. کاتسورا هاشینو (Katsura Hashino) در این باره توضیح می‌دهد:

وقتی که به انتخاب تم قرون‌ وسطایی به عنوان جهان این بازی بیشتر فکر کردیم، به این نتیجه رسیدیم که نیازی نیست به اصول منطقی و واقع‌گرایانه پایبند باشیم، بلکه مهم‌ترین چیز برای ما، نقل‌کردن داستان Metaphor: ReFantazio به بهترین نحو ممکن بود.

در ادامه، هاشینو ضمن اعتراف به اینکه در ابتدای فرایند توسعه، تیم او بخاطر توجه به جزئیات واقع‌گرایانه حتی در مسائل کوچک، به مشکل برخورده بود، گفت:

برای مثال، مسائلی از قبیل اینکه تا چه حد در طراحی ساختمان‌ها می‌توانیم از شیشه استفاده کنیم، با توجه به اینکه تولید شیشه در قرون‌ وسطا امری سخت و پروسه‌ای گران‌قیمت به حساب می‌آمد، باعث شد تا متوجه نیاز به تغییر نگرش خود بشویم.

در نهایت، وی با تأکید بر اینکه جهانی که توسعه‌دهندگان در Atlus خلق کرده‌اند، بیشتر در خدمت داستان‌سرایی است تا در نظر‌ گرفتن واقعیت‌های جهان قرون‌ وسطایی، اضافه کرد:

یکی از دلایلی که ما این جهان‌های فانتزی را خلق می‌کنیم، این است که تأکید کنیم لزومی ندارد واقعیتی که ما در آن زندگی می‌کنیم، همیشه به یک‌شکل باقی بماند. ما داستان‌های فانتزی را بخاطر این خلق می‌کنیم چون می‌توانیم در آن‌ها واقعیت را تغییر دهیم، نه بخاطر اینکه نمی‌توانیم.

Metaphor: ReFantazio در ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) امسال برای Xbox Series X/S، PS5، PS4 و PC عرضه خواهد شد.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *