بازی Blades of Fire به جای تکیه بر المانهای سنتی عناوین RPG، بر مهارت پیلر و تجهیزاتی که پیدا میکنند متمرکز است. خوآن آمات (Joan Amat)، طراح بازی، در مصاحبهای با وبلاگ Epic Games Store در مورد پیشروی در این بازی جدید صحبت کرده است.
آمات توضیح داد که Aran، شخصیت اصلی، در نهایت با قدرت یا جادو تبدیل به قویترین موجود بازی نخواهد شد؛ در عوض استودیو روی پاداشهای دریافتی تمرکز خواهد کرد تا مخاطبها با خلاقیت خود از سلاحهای قابل ترکیب درون بازی استفاده کنند و به قدرتهای بیشتر دست یابند:
شخصیت اصلی در نهایت به خدای بازی تبدیل نخواهد شد. کارهای جالب زیادی برای انجام دادن در بازی وجود خواهد داشت؛ مثل پرتاب کردن توپهای آتشین از سلاح و غیره. اما هدف ما این است که تمام عناصر و المانهای بازی مهم و ارزشمند بهنظر برسند.
میتوانید با انواع جلوههای ویژه صفحهنمایش کاری کنید که شخصیت قدرتمند بهنظر برسد، ولی ما میخواهیم به خاطر فعالیتهایی که انجام میدهید احساس قدرت کنید، مثل استفاده از سلاحهایی که ساختید، مبارزه و حل مسائل.
Aran de Lira، شخصیت اصلی بازی، با ترکیب مواد مختلف و Forge Scrolls، هفت خانواده کلی از سلاحها را خواهد ساخت و بینهایت روش برای نحوه ترکیب کردن وجود خواهد داشت.
بازیهای نقشآفرینی زیادی با تمرکز بر عناصر مختلف مثل Strength یا Dexterity وجود دارند، اما هدف این بازی متفاوت است. وقتی به جای آمار و قدرتها، روی چالشهای بازی متمرکز شدیم، همه چیز سادهتر شد. تنها کافی بود نقاط قوت یا ضعف دشمنان را مشخص کنیم و این دقیقاً همان چیزی است که خواستاریم بازیکنان تجربه کنند.
او همچنین بر این نکته تأکید کرد که سبک مبارزه در Blades of Fire بر اساس دقت و تمرکز استوار است؛ بهطوری که بازیکنان باید هنگام نزدیک شدن به دشمنان مختلف، تمام جوانب را در نظر بگیرند و حتی بر دفع حملات مسلط شوند که این خود چالشهای تازهای را به همراه خواهد داشت.
نمی توانید به راحتی جلوی دشمنان را بگیرید و بازی کند خواهد بود. اگر میتوانستید دشمنان را متوقف کنید، اگر همیشه اولین نفری بودید که حمله میکردید، بازی آنقدرها هم چالشبرانگیز نبود و سریعتر میشد. اگر بیدریغ به دشمنان ضربه بزنید، خط سلامتی شما زودتر از آنها به پایان خواهد رسید.
انریک آلوارز (Enric Alvarez)، از خالقان و کارگردان بازی Blades of Fire، در مورد سیستم Forge و تاریخچه آن صحبت کرد:
ساخت سلاح فرآیندی پیچیده است و مردم مدتهاست که آنها را میسازند، از شمشیر و تیغه گرفته تا سلاحهای فولادی. درست است که این حرفه ترکیبی است از علم و هنر، اما باید راهی پیدا میکردیم تا سرگرمکننده بهنظر برسد و در نبردهای بازی کارآمد باشند.
Blades of Fire که توسط استودیوی MercurySteam (سازنده Metroid Dread) در مراحل توسعه به سر میبرد، برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC (از طریق فروشگاه Epic) در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین وجود بیش از ۵۰ نوع دشمن مختلف در بازی تایید شده که طرفداران هنگام کاوش جهان بازی با آنها روبهرو خواهند شد.
source