استودیوی Pocketpair، سازندهی Palworld، تأیید کرده که بهدلیل شکایت حقوقی در جریان از سوی Nintendo، ناچار به ایجاد تغییرات اساسی در بازی شده است.
نینتندو و شرکت Pokémon سال گذشته در ژاپن از استودیوی Pocketpair شکایت کردند و مدعی شدند که بازی Palworld سه ثبت اختراع مربوط به گیمپلی گرفتن هیولاها را نقض کرده است؛ این ثبت اختراعها بین فوریه تا ژوئیه سال گذشته توسط نینتندو و Pokémon ثبت شده بودند. روز پنجشنبه، استودیوی Pocketpair تأیید کرد که به دلیل این شکایت حقوقی، قابلیت فراخوانی Pals از طریق Pal Spheres را با یک پچ حذف کرده و قرار است تغییرات بیشتری نیز اعمال شود تا اختلال در توسعه و عرضههای آینده صورت نگیرد. در بیانیهای آمده:
در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۰ آذر ۱۴۰۳)، پچ v0.3.11 برای Palworld منتشر شد. این پچ قابلیت فراخوانی Pals از طریق پرتاب Pal Sphere را حذف و آن را با فراخوانی ثابت در کنار بازیکن جایگزین کرد. چندین مکانیک دیگر بازی نیز با این پچ تغییر یافتند. همانطور که بسیاری حدس زده بودند، این تغییرات در واقع نتیجه دعوای حقوقی در حال جریان هستند. از این که مجبور به این تغییر شدیم ناراحت هستیم و درک میکنیم که بسیاری از بازیکنان نیز همین احساس را دارند. متأسفانه، گزینهی جایگزین باعث افت بیشتر تجربهی بازی برای بازیکنان میشد، به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این تغییر لازم است.
همچنین، Pocketpair اعلام کرد که با عرضهی پچ v0.5.5 در این هفته، باید یک «توافق اجباری» دیگر نیز انجام شود:
از این پچ به بعد، قابلیت پرواز (gliding) بهجای استفاده از Pals، با استفاده از گلایدر انجام خواهد شد. Pals موجود در تیم بازیکن همچنان به گلایدینگ کمک غیرفعال (passive buffs) خواهند داد، اما بازیکن باید یک گلایدر در اینونتوری خود داشته باشد تا بتواند در هوا معلق شود. ما میدانیم که این تغییر برای بسیاری از افراد ناامیدکننده است، همانطور که برای ما هم هست، اما امیدواریم طرفداران درک کنند که این تغییرات برای جلوگیری از اختلالات بیشتر در توسعهی Palworld ضروری هستند. همچنین بابت نگرانی و ناراحتیای که این دعوای حقوقی ایجاد کرده، از طرفداران خود عذرخواهی میکنیم. ما همچنان متعهد به توسعهی Palworld و ارائه محتوای هیجانانگیز جدید هستیم.
در مجموعهای از «لایحههای مقدماتی» که در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۲) ثبت شدند، استودیوی Pocketpair استدلال میکند که پتنتهای مورد شکایت نینتندو نباید اصلاً ثبت میشدند، چرا که نمونههایی از این مکانیکها پیش از تاریخ ادعایی نینتندو منتشر شده بودند. در خصوص یکی از پتنتها که مربوط به گرفتن کاراکترها از طریق آزاد کردن شخصیتهای جنگی (هیولا) یا توپهای گیرنده است، Pocketpair ادعا کرده که بازی قبلی آنها به نام Craftopia دقیقاً همین کار را انجام داده بود. این استودیو همچنین لیستی از بازیهای مختلف را ارائه کرده که به باور آنها، اثبات میکند ویژگیهای مورد ادعای نینتندو پیش از ثبت پتنتها وجود داشتهاند.
source