Wp Header Logo 216.png
در راستای شفاف‌سازی بازار مسکن و تسهیل در فرآیندهای حقوقی قراردادهای ملکی، سامانه خودنویس املاک توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است. طبق اعلام رسمی معاون وزیر، دریافت کد رهگیری برای قراردادهای اجاره تنها از طریق این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود. اگر شما نیز موجر، مستأجر یا مشاور املاک هستید، خواندن این راهنمای ثبت نام در سامانه خودنویس برایتان ضروری است تا بتوانید بدون پرداخت هزینه اضافی، قراردادهای خود را به شکل قانونی و آنلاین ثبت کنید.

سامانه خودنویس چیست؟

سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir یک بستر آنلاین و رایگان است که با هدف حذف واسطه‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش شفافیت در ثبت قراردادهای ملکی طراحی شده است. این سامانه، امکان ثبت قراردادهای اجاره املاک مسکونی و غیرمسکونی را برای اشخاص حقیقی، حقوقی و مشاوران املاک فراهم کرده است. در آینده، امکان ثبت مبایعه‌نامه و فروش ملک نیز به سامانه اضافه خواهد شد.

نحوه ثبت نام در سامانه خودنویس

برای ورود به سامانه خودنویس ابتدا آدرس آن را در مرورگر خود وارد کرده و روی گزینه «ورود» کلیک کنید. سپس، به صفحه احراز هویت دولت هوشمند منتقل می‌شوید. پس از تکمیل فرآیند احراز هویت با شماره همراه معتبر، می‌توانید از امکانات این سامانه مانند ایجاد قرارداد اجاره، دریافت کد رهگیری و استعلام آن بهره‌مند شوید.

استعلام کد رهگیری در سامانه خودنویس

برای استعلام کد رهگیری در سامانه خودنویس، کافی است به بخش مربوط در سامانه مراجعه کرده و کد رهگیری ۱۳ رقمی به همراه کد ملی یکی از طرفین قرارداد (موجر یا مستأجر) را وارد کنید. نتیجه به‌صورت فوری به شما نمایش داده خواهد شد.

چرا باید از سامانه خودنویس استفاده کنیم؟

به دلایل زیر استفاده از سامانه خودنویس توصیه می‌شود:

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *