Wp Header Logo 542.png

افزایش هزینه‌های ضروری و اعمال تعرفه‌ها باعث شده آمریکایی‌ها هزینه کردن برای بازی‌های ویدیویی و اشتراک‌های سرگرمی را به‌طور قابل توجه‌ای کاهش دهند.

مت پیسکاتلا، تحلیلگر و مدیر اجرایی Circana، در گزارشی شرح داده که چگونه مصرف‌کنندگان آمریکایی به دلیل افزایش هزینه‌های ضروری مانند غذا و مسکن و همچنین تأثیر احتمالی تعرفه‌ها بر قیمت بازی‌ها و کالاهای دیگر، در حال کاهش هزینه‌های خود در حوزه سرگرمی از جمله بازی‌های ویدیویی هستند.

پیسکاتلا به‌عنوان تحلیلگر سازمان آماری Circana، شرکتی که از صنایع مختلف اطلاعات جمع‌آوری می‌کند، توانایی آن را دارد که جزئیات هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان آمریکایی را ببیند. گویا ارقام به‌روشنی نشان می‌دهند مصرف‌کنندگان ایالات متحده نسبت به تأثیر تعرفه‌ها بر قیمت همه‌چیز از کالاهای ضروری مانند غذا گرفته تا پوشاک و بازی‌های ویدیویی نگران هستند.

چه مردم مخالف تعرفه‌ها باشند و چه موافق، اکثریت مشخصی (۶۹ درصد) باور دارند که تعرفه‌ها منجر به افزایش هزینه‌ها خواهند شد. طبق داده‌های Circana، برای جبران این هزینه‌های فزاینده، ۳۰ درصد از مصرف‌کنندگان هزینه کمتری را به بازی‌های ویدیویی و اشتراک‌های سرگرمی اختصاص خواهند داد و بخش بیشتری از پولشان را صرف کالاهای ضروری می‌کنند. همچنین Circana ردیابی کرده که متوسط هزینه غذا نسبت به سال ۲۰۲۴، حدود ۲.۳ درصد، هزینه خدمات عمومی ۱۵.۷ درصد، بیمه خودرو ۵.۴ درصد و هزینه مسکن ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

از زمانی که دولت ترامپ نخستین تعرفه‌های خود را در آوریل گذشته اعلام کرد، واکنش بازیکنان در آمریکا، نگرانی از افزایش قیمت‌ها بوده است. نینتندو پیش‌خرید سوییچ ۲ را در آمریکا متوقف کرد تا تأثیر احتمالی تعرفه‌ها را ارزیابی کند. ESA نیز اعلام کرده که تعرفه‌ها «تأثیر زیان‌باری بر صنعت بازی‌های ویدیویی» خواهند داشت و حتی در گزارش این هفته The Game Business نیز تأکید شده که ESA تلاش دارد به دولت ترامپ اهمیت صنعت بازی در آمریکا را منتقل کند و نشان دهد که این تعرفه‌ها چگونه می‌توانند بر صنعتی که در آمریکا به‌تنهایی ۵۹ میلیارد دلار ارزش دارد، تأثیر منفی بگذارند.

وقتی که پیش‌خرید Switch 2 سرانجام اعلام شد، قیمت کنسول ثابت ماند اما هزینه لوازم جانبی افزایش یافت. هنوز هم این احتمال وجود دارد که قیمت خود کنسول نیز به‌دلیل تعرفه‌ها افزایش پیدا کند. البته موضوع فقط مربوط به محصولات نینتندو نیست. با افزایش هزینه‌های ضروری و تهدید روزافزون تعرفه‌ها که ممکن است هزینه‌ها را حتی بیشتر کند، رکودی که صنعت بازی با آن مواجه است احتمالاً به این زودی‌ها پایان نیابد. وقتی GTA 6 عرضه شود، به‌عنوان یک نیروی محرک بسیار مورد نیاز برای صنعت بازی عمل خواهد کرد، اما هنوز مشخص نیست که تأثیر آن چقدر دوام خواهد داشت.

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *