Wp Header Logo 2991.png

سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کسری تخصیص منابع نگهداری از راه‌ها در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را معادل ۶۳ همت عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، رضا اکبری  با تاکید بر اینکه احکام مناسبی در برنامه هفتم توسعه برای تخصیص بودجه به نگهداری راه‌ها اختصاص یافته است، گفت: تلاش می‌کنیم فاصله واقعی بین منابع تخصیصی و نیاز جاده‌ها به منابع را با تدوین آیین‌نامه‌هایی که در دست تدوین داریم بهبود دهیم.

هزینه استهلاک کامیون‌های باری به ازای هر یک کیلومتر پیمایش ۱۰۵۲ تومان است

سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر محاسبات استهلاک کامیون‌های باری بر روی جاده‌ها انجام شده است و با محاسبه حمل بار و بارنامه از جاده و روسازی استاندارد برای نگهداری جاده‌ها، هم اکنون به ازای یک کیلومتر پیمایش یک هزار و ۵۲ تومان هزینه استهلاک حساب شده است.

مجموع هزینه استهلاک جاده‌های کشور در سال گذشته به ۴۰ همت رسید

وی توضیح داد: بر اساس محاسبات انجام شده در سال گذشته، ۸۷ درصد تردد جاده‌ای با سواری،  ۵ درصد با کامیونت،  ۴۷ درصد کامیون دو محور، ۲۳ درصد کامیون ۳ محور و ۲۴ درصد با کامیون های چهار محور  انجام شده و بر همین اساس ۱۶.۵ میلیارد کیلومتر بار در کشور حمل شده است، بر همین اساس جمع هزینه استهلاک جاده‌های کشور ۴۰ همت ثبت شد در حالی که مبلغ تخصیص یافته به نگهداری جاده‌ها به میزان ۱۵ همت دریافت شد.

وی کسری تخصیص منابع نگهداری از راه‌ها در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را معادل ۶۳ همت عنوان کرد.

اکبری اقدامات آزمایشگاه فنی خاک برای استانداردسازی جاده ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با هوش مصنوعی به اعداد و ارقام مناسبی رسیده ایم اما با توجه به آنکه وضعیت منابع تخصیص یافته به بخش نگهداری راه‌های کشور مناسب نبوده است در تلاش هستیم تا احکام مناسبی در برنامه هفتم توسعه را به این بخش اختصاص دهیم و بتوانیم جهش دوبرابری را در روکش آسفالت جاده‌ها محقق کنیم.

وی تصریح کرد: درب های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به روی محققان، دانشگاهیان و صاحب نظران این عرصه باز است.

انتهای پیام

source

einiat.ir

توسط einiat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *