ماساتو کومازاوا (Masato Kumazawa)، تهیهکننده عنوان مورد انتظار Resident Evil Requiem، در مصاحبهای با وبسایت CheckpointGaming، به تشریح ویژگیهای شخصیتی قهرمان جدید بازی، گریس اشکرافت (Grace Ashcroft)، و تفاوتهای بنیادین او با قهرمانان پیشین این مجموعه پرداخت.
به گفته کومازاوا، هدف اصلی از خلق شخصیت گریس، «ترساندن بازیکنان» بوده است. او در این باره توضیح داد:
گریس ترسوترین قهرمان در کل سری Resident Evil است.
این تهیهکننده فاش کرد که سازندگان میخواهند که بازیکنان همراه با گریس بترسند و اتمسفر سنگین بازی را تجربه کنند، چرا که او اساساً یک «فرد معمولی» است. اما گریس برخلاف ایتن وینترز که کاملاً غیرنظامی بود، یک تحلیلگر FBI است. این شغل به این معنی است که او با سلاح گرم آشنایی دارد و «کمی بیشتر از ایتن به استفاده از اسلحه عادت دارد.» با این حال، کومازاوا تأکید کرد که نباید انتظار مهارتهای ابرقهرمانی کریس ردفیلد یا لیان کندی را از او داشت:
او مثل کریس یا لیان حرفهای نیست که بگوید «اوه، تفنگ گیرم آمد، حالا بیا به همه چیز شکلیک کنیم!» یا بتواند بدون مشکل وارد نبرد تنبهتن شود.

به گفته این تهیهکننده، هدف تیم سازنده این است که بازیکنان حس کنند منابع محدودی در اختیار دارند و باید بفهمند با این امکانات کم چه کارهایی میتوانند انجام دهند. این رویکرد، بازی را به ریشههای بقا و وحشت کلاسیک نزدیکتر میکند، هرچند که با عناصر اکشن و سلاحهای جدید برای جذابیت بیشتر ترکیب شده است.
Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، ویندوز و نینتندو سوییچ ۲ عرضه خواهد شد.
source
